چند ترفند فوق العاده برای بکارگیری بهتر لوازم لوکس خودرو :

در صورت در دسترس نبودن لوازم جانبی خودروی خود با این ترفندها می تونید با خرید و بکارگیری مدل های مشابه در واقع اونا رو به ماشینتون بخورونید.

در این مقاله با ایلیا بست همراه باشید تا با چند تا ترفند جالب آشناتون کنم که اکثرا تجربیات شخصی خودم هست.

با استفاده از این ترفند ها به طرز چشمگیری  از هزینه های خرید لوازم اتومبیلتون بکاهید.

خرید روکش صندلی خودرو

روکش های صندلی دارای تنوع بالایی هستند و ممکن است بطور مثال اگر خودرو شما پراید است و روکش صندلی رانا نظر شما را جلب کرده است آن را خریداری کنید چون ابعاد صندلی های هر دو تقریبا یکسان است همین امر به صورت برعکس هم امکان پذیر است.

همچنین اگر خودروی شما اکسنت است و پول کافی برای خرید روکش فابریک آن ندارید به شما توصیه میکنم از روکش صندلی خودروی سمند برای آن استفاده کنید که قیمت آن حدودا یک سوم قیمت روکش فابریک اکسنت می باشد.

خرید کفپوش سه بعدی اتومبیل

قیمت کفپوش سه بعدی خودرو بسته به مدل و نوع خودرو متغییر است. اما نکته ای که جالب توجه هست اینه که شما به راحتی و با دونستن سایز و فرم قالب ماشین خودتون میتونید کفپوش های مشابه و ارزانی که متعلق به خودروهای دیگر است را تهیه و در خودروی خود استفاده کنید.

کفپوش یک مدل خودرو رو اینجا بهتون معرفی میکنم که به اکثر خودروهای خارجی میخوره و اون چیزی نیست جز توسان .

کفپوش سه بعدی توسان به خودروهایی از جمله جک اس5 ، اسپورتج ، ام وی ام ایکس 33 و ایکس 55 و خودرو هایی مثل اپتیما و النترا و خیلی از خودروهای دیگه میخوره اما باز توصیه میکنم قبل از خرید اونو روی ماشینتون امتحان کنید و ببینید آیا به راحتی جا میره یا خیر.

کفپوش پراید هم که قربونش برم🤪 به خیلی از ماشین های هم قدو قوارش میخوره ولی چیزی که جالبه اگه درست یادم باشه خیلی خوب و به راحتی کف خودروی سوزوکی ویتارا و هوندا کراس که شبیه به سوزوکی هستش قرار می گیره.

 

کفپوش پراید وانت

در صورت پیدا نکردن کفپوش وانت پراید یا گران بودن مدل فابریک نسبت به کفپوش های معمولی پراید براحتی میتونید از  کفپوش پراید معمولی استفاده کنید.

به این صورت که بعد از باز کردن قاب ها و صندلی ها ابتدا کفپوش رو کف کابین پهن میکنید و به وسیله ی کاتر نسبت به ابعاد کف خودرو برش می دهید و با برش های کوچک در قسمت هایی که ممکن است به خوبی قرار نگیرد آن را جای گذاری کنید.

برای کفپوش سه بعدی آن نیز میتوانید ست کامل آن را تهیه کنید و تنها از کفپایی های جلوی آن استفاده کنید و یا میتوانید با مراجعه به برخی فروشگاه ها جنس ناقص آنها را تهیه کنید تا مناسب تر پای تان بیفتد.

 

خرید برف پاک کن

تو مقاله های قبل در مورد برف پاک کن به صورت کامل توضیح دادم.اگه خودروی شما یک اتومبیل خارجی هست و یا لوازم آن گران قیمت است و یا به سادگی در دسترس نمی باشد به راحتی و با تهیه محصول با سایز یکسان ولی کاربردی در خودروهای ایرانی می توانید از آن استفاده کند.

برای دانستان سایز بندی انواع برف پاک کن و اینکه بدونید کدام برف پاکن به کدام ماشین می خورد به مقاله تیغه برف پاک کن خودرو مراجعه فرمایید.

پایه کنسول پراید و تیبا

خرید کنسول وسط

کنسول وسط در اکثر اتومبیل ها یکسان و قابل نصب است و تنها پایه آن ها با یکدیگر متفاوت است و در هنگام خرید این موضوع را در نظر داشته باشید که فاصله ی کم بین دو صندلی جلو مانع از نصب آن نشود پس به ابعاد کنسول و همچنین اهرم صندلی بعضی خودرو ها توجه فرمایید زیرا اهرم تغییر حالت  صندلی خودروهایی همچون 206 و تندر 90 در وسط قرار دارد و نصب کنسول ممکن است جلویاعمال تغییر در حالت صندلی را بگیرد.

معمولا پایه کنسول تیبا و پراید – تیبا 2 و تندر 90 – پژو و سمند یکی می باشند.

خرید سردنده

اگر پیچ سردنده ی خودروی شما هرز شد و یا سردنده ای خریداری کردید که از میله دنده شما بزرگتر بود آنرا دور نیندازید. تنها کافی است به وسیله ی چسب برق به سایز میله دنده حجم دهید و سپس سر دنده را نصب کنید.

دقت کنید برای  جا زدن سر دنده از ضربه زدن جدا خودداری کنید چون میله دنده ممکن است از جای خود جدا شود و متاسفانه مسیرتان به مکانیک بیفتد.

 

خرید نمد کاپوت هایلوکس

در بسیاری از موارد پیش آمده که نمد کاپوت برای خودرو هایلوکس به راحتی در دسترس نبوده.

در اینگونه موارد نمد کهنه کاپوت هایلوکس را روی نمد خودروی پژو قرار دهید و از آن به عنوان شابلون استفاده کنید و آنرا برش دهید و به آسانی نصب کنید.

خرید کفپوش صندوق دوگانه سوز

اگه کفپوش خودروی دوگانه سوز پیدا نکردید و یا تصمیم به پوشاندن روی کپسول گاز را داشتید، با تهیه نمونه تک سوز آن و برش قسمتی از آن و یا تا کردن و دادن چاک کوچک به آن فرم دهید و تابالای کپسول نصب کنید.

دور فرمان

اگه فوم فرمان خودروی شما به وسیله تابش مستقیم خودرو و یا موارد دیگه دچار خرابی و پوسیدگی شده، لازم نیست یک فرمان جدید تهیه کنید و متحمل هزینه زیاد بشید.

تنها با خرید یک دورفرمان معمولی و یا مدل دوختی به راحتی اشکال ها و نقص های فرمان خودروی خودتونو بپوشونید.

در آینده به این مقاله مراجعه کنید تا نسخه بروزرسانی شده آن را مطالعه کرده و از ترفند های بیشتری بهره مند شوید.

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • دوشنبه 29 آذر 1400
  • 944 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...