همونطور که میدونید در فصول گرم سال و به خصوص در شهر های گرم سیر در مسیر رفت و آمد با سختی و گرمای شدید و طاقت فرسا رو به رو هستیم. علاوه بر دمای بالای هوا ، نور خورشید به شدت باعث رنجش سرنشینان و گرمای بیشتر فضای داخل اتومبیل می شود.

همین امر باعث می شود که علاوه برتهیه یکسری لوازم اولیه خودرو ، همچون روکش صندلی خودرو و کفپوش سه بعدی خودرو ، به خرید و نصب برچسب شیشه دودی خودرو نیز نیاز پیدا کنیم.

همراه ایلیا بست باشید تا هر آنچه در مورد برچسب شیشه دودی می خواهید بدانید در این مقاله به آن دست پیدا کنید.

 

انواع برچسب دودی

 

پرده پارک

رولی که به صورت تومار باز و بسته می شوند و به وسیله ی چسبونکهایی که  در بسته های آنها موجود است به شیشه جلو یا عقب خودرو نصب می شوند که به پرده پارک هم معروف هستند چون هم هنگام پارک کردن اتومبیل هم هنگام رانندگی قابل استفاده می باشند.

برچسب دودی

در این نمونه از لایه ای چسب در ورق های آن استفاده شده است که نصب آن نیازمند افراد ماهر است و با ابزار های خاصی صورت می گیرد.این برچسب در رول هایی به متراژ 30 متر و 150 متر در بازار و فروشگاه های مخصوص نصب این برچسب در دسترس می باشد.

 

 

برچسب دودی – ایلیا بست

درجه بندی شیشه دودی

برچسب شیشه دودی دارای درصدهایی هست که هر عدد نسبت درجه بندی تیرگی خاصی می باشد.

به این موضوع توجه داشته باشید که نصب برچسب های خیلی تیره مانع دید شما در هنگام رانندگی در شب می شود.

 

موارد کاربرد شیشه دودی

کاهش دما

نصب این برچسب موجب کاهش دمای محسوس در داخل اتاقک خودرو می شود زیرا با ممانعت از ورود نور خورشید منجر به عدم بالا رفتن دمای داخل کابین ماشین می شود.

امنیت و حریم خصوصی

شیشه دودی به واسطه ی درصد تیرگی و ماتی که دارد مانع دید سارق برای مشاهده ی لوازم داخل ماشین و یا کیف و وسایلی که ممکن است راننده و سرنشینان خودرو آن را برای سبک کردن بار خود در ماشین می گذارند شود.

به شخصه در موارد زیادی شاهد بودم که تنها دلیل سفارش شیشه دودی از طرف مشتری پنهان ماندن سیستم پخش از جمله باند ها و آمپلی و … از جلوی دید سارق بوده است.

همچنین با دودی کردن شیشه های خودروی خود مانع دید آدم های فضول و مزاحم می شوید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی سر نشینان

شما با نصب برچسب شیشه دودی ، عملا موجب کاهش تابش مستقیم و مضر نور خورشید و برخورد اشعه UV به سرنشینان داخل ماشین می شوید. همچنین با این کار باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی های شدید ناشی از طی کردن مسافت های طولانی در روزهای آفتابی می شوید.

ممانعت از پوسیدگی لوازم داخل خودرو

در روزهای بلند و آفتابی تابستان در صورت نداشتن پارکینگ مسقف ، رفته رفته شاهد رنگ پریدگی در داشبورد ، رو دری ها و علی الخصوص در روکش های صندلی خودرو خواهید بود. با نصب برچسب دودی ، مخصوصا استفاده از درصد های تیره از پوسیدگی لوازم داخل خودرو  جلوگیری بفرمایید.

ضد خش شدن شیشه خودرو

با نصب شیشه دودی شیشه خودرو شما در برابر ضربه و شکستن مقاوم تر شده و اگر ضربه یا خط و خشی به آن وارد شود برچسب دودی مانع رسیدن مستقیم آن جراحت به شیشه خودرو شما می شود.

جلوه بصری زیبای خودرو

میدانید که اولین استفاده کنندگان از برچسب شیشه دودی سیاستمداران بوده اند. با نصب برچسب دودی به اتومبیل خود جلوه شخص مهم و دیپلماتیک میدهید و به نوعی به طور غیر مستقیم در تم خودروی خود تغییری چشمگیر ایجاد کرده اید.

 

برچسب دودی – ilyabest.com

وسایل مورد نیاز برای نصب برچسب شیشه دودی خودرو

 

کاردک:

برای نصب شیشه دودی باید از کاردک پلاستیکی استفاده کرد توجه داشته باشید قبل از استفاده ،لبه تیغه ی کاردک را خوب سیقلی و نرم  و ظریف کنید تا از  افتان خش روی برچسب دودی به واسطه ی زبری کاردک جلوگیری کنید.

لیسه:

تیغه ای ژله ای لاستیکی است با لبه ای بلند که اگر آن را با دسته پلاستیکی  تهیه کنید بهتر است.(البته نمونه بدون دسته هم موجود است).

کاتر(تیزبر):

برای نصب برچسب دودی حتما از کاتر تیز و یکبار مصرف استفاده کنید و زود به زود آن را تعویض کنید زیرا در غیر اینصورت شاهد دیدن لبه های بریده شده ی نامنظم و حتی گاها پارگی برچسب دودی در کار خود خواهید بود.

آب پاش :

از مخزن های مخصوص سم پاشی استفاده کنید.تهیه این مخزن ساده است و می توانید آن را از فروشگاه های فروش لوازم شیمیایی و سم فروشی ها خریداری کرد.

 

در مورد آموزش نصب برچسب شیشه دودی سعی خواهیم کرد در بروزرسانی همین مقاله و یا در مقاله ای جداگانه مطلب آموزشی همراه با محتوای ویدیویی ، برای شما عزیزان منتشر کنیم.

 

شما دوستان می توانید رول های شیشه دودی را به تعداد به صورت عمده و یا تک فروشی از فروشگاه اینترنتی ایلیا بست خریداری بفرمایید.

 

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • شنبه 27 آذر 1400
  • 1230 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...