در کشور های حوزه اسکاندیناوی به دلیل شرایط آب و هوایی خاص ، تاریکی و مه آلود بودن ، از گذشته تا امروز روشن بودن چراغ های خودرو حتی در طول روز امری ضروری بود.این قانون سابقه طولانی دارد.

ایلیابست در ادامه به مطالب بیشتری در مورد دی لایت میپردازد.

فروشگاه اینترنتی ما (ایلیابست) علاوه بر اینکه بورس انواع کفپوش خودرو های مختلف می باشد، لوازم لوکس خودرو همچون دی لایت را نیز برای شما مشتریان گرامی ارائه داده است.

 

دی لایت چیست؟

دی لایت یا چراغ روز در واقع از آپشن های جدید خودرو است که در خودرو سازی های روز جهان و در کثیر خودروهای مدرن به کارگرفته شده است و به طور چشمگیری از حوادث رانندگی و تصادفات جلوگیری میکند ، چون به نوعی غیر محسوس رهگذر و خودروهای اطراف و یا رو به رو را از وجود خودروی مجهز به این آپشن با خبر می کند.

 

هدلایت چیست؟

در هدلایت ها در واقع از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است و به نوعی همان لامپ خودرو است که در کاسه ی چراغ قرار می گیرد و جایگزین لامپ فابریک خودرو می شود.

این نوع چراغ در واقع تکنولوژی نوین تر نسبت به چراغ های زنون می باشد که پرتاب نور خوبی دارد و با مداری که در آن تعبیه شده از برق دزدی جلوگیری میکند و مصرف برق کمتری دارد و مانند زنون و لامپ فابریک خودرو حرارت زیادی تولید نمی کند.

 

کاربرد دی لایت

جالب است بدانید در ایالت متحده خودرو هاییی که از دی لایت استفاده میکنند هزینه بیمه کمتری پرداخت می کنند.

این موضوع اهمیت زیاد وجود دی لایت را در این خودروها را تایید می کند که تا چه حد این آیتم می تواند در کاهش حوادث رانندگی موثر باشد.

این چراغ ها را تنها با دستکاری در سیم کشی خودرو می توان خاموش کرد و به صورت دستی این کار امکان پذیر نیست زیرا لزومی هم ندارد چون تکنولوژی این چراغ ها به نوعی است که بسیار کم مصرف هستند.

 

دیلایت-ایلیا بست

مجهز شدن خودرو ها به دی لایت

دی لایت پس از قضایای تاریخی و قانون خاصی که در کشور های اسکاندیناوی داشت سرانجام در سال  2008 طی تحقیقاتی در آمریکا که به بررسی تصادفات خودرویی با عابرین پیاده و دوچرخه ها می پرداختند به این نتیجه رسیدند که به منظور جلب توجه بیشتر عابران و دیگر رانندگان از این آپشن استفاده کنند این در حالی بود که از هوای مه آلود و شرایط خاص آب و هوایی خبری نبود.

در این آپشن چراغ خودرو بصورت اتوماتیک و بعضا دستی بر روی حالت نور پایین قرار گرفته ، موجب جلب توجه سایر رانندگان و عابران می شد.

البته این موحبت که در کشور های پیشرفته به عنوان یک آپشن بر روی خودروها بکارگرفته شده ، در حالی است که در ایران با توجه به تعدد حوادث رانندگی هنوز در تمام خودرو های ساخت داخل از چنین آپشنی استفاده نمی شود.

اما از دیرباز تا کنون در کشور های اسکاندیناوی این عملکرد امری اجباری و طبق قانون بوده است.

 

دی لایت در خودرو های امروزی

شرکتهای خودرو سازی در معرفی و رونمایی از خودرو های جدید و مدرن خود تاکید ویژه ای روی مجهز بودن خودرو به چراغ روشنایی روز دارند. دلیل این امر را میتوان  راحتی رانندگی با این خودروی مجهز دانست زیرا با این ویژگی و به نوعی خودنمایی خودرو موجب جلب توجه ویژه ای میشود که در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

 

دی لایت ناجی رانندگان در جاده

اگر تا به حال تجربه رانندگی با خودرو های مجهز به دی لایت را نداشته اید متوجه می شوید که استفاده از خودروی مجهز به دی لایت در جاده هایی که اکثر اوقات مه آلود هستند چقدر موجب آسودگی خاطر و راحتی در رانندگی می شود و دیگر استرس اینکه خودرویی که از طرف مقابل می آید و ممکن است ماشین شما در این شرایط جوی نبیند را ندارید.

 

خرید دی لایت

خرید دی لایت را براحتی می توان از فروشگاه های لوازم لوکس و اسپرت اتومبیل انجام داد.

دی لایت گونه های مختلفی دارد که از بین آنها می توان از دی لایت ژله ای نام برد که دارای جنسی منعطف می باشد و می توان آن را براحتی در جاهای مختلف خودرو بکار برد.

نصب دی لایت بسیار ساده می باشد و شما میتوانید بدون تخصص خاصی آن را نصب کنید و حساسیت خاصی در نصب آن نیست اما شما می توانید با مراجعه به برقکار خودرو نیز این امر را انجام دهید.

همچنین شما به راحتی می توانید این محصول را از طریق وبسایت ما و بدون مراجعه حضوری تهیه کرده و درب منزل خود در هرجای ایران عزیز که هستید تحویل بگیرید.

 

در ادامه به بررسی دی لایت بعضی از خودرو ها می پردازیم

 

دی لایت سمند

دی لایت دنا

دی لایت تیبا

دی لایت تیبا دی لایت پراید

دی لایت 207

 

گردآورنده: ایلیا بست – ilyabest.ir

  • hashemi
  • یکشنبه 5 دی 1400
  • 1063 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...