در این مقاله که در سایت فروشگاه ایلیا بست ارائه شده می خواهیم در مورد چند ویژگی خودرو های ورزشی بگوییم.

خصوصیات خودرو اسپرت و ورزشی چیست؟
در ماشین اسپرت از لوازمی استفاده میشود که علاوه بر تغییر ظاهری به شتاب سرعت خودرو و همچنین ایمنی آن می افزاید.
زیرا ماشین اسپرت به خودرویی گفته می شود که معمولا برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی ساخته و اسمبل شده است.
اتاقک ماشین اسپرت باید به حدی ایمنی باشد که تمام استانداردهای شرکت در مسابقات ورزشی در آن رعایت شده باشد
بعضی استاندارد ها نصب و تعبیه قوطی های فلزی ضخیم به صورت ضربدری ، در جهت مقاوم سازی ستون و سقف اتاقک خودرو می باشد تا به راننده آسیبی وارد نشود.
علاوه بر نصب این حفاظ ها ، راننده نیز باید کلاه مخصوص و محافظ داشته باشد.

لوازم ماشین اسپرت از قرار زیر می باشد

ایلیابست – ilyabest.ir

رینگ های ماشین اسپرت

یکی از اصلی ترین اجزای خودرو رینگ و لاستیک مناسب می باشد که انتخاب نادرست آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بهم خوردن تنظیم و بالانس خودرو، اختلال در چر خاندن فرمان، ایجاد لرزش در هنگام حرکت، افزایش استهلاک و و میزان مصرف سوخت خودرو از جمله مشکلات ایجاد شده در اتومبیل است.

رینگ و لاستیکی که در خودروی سواری استفاده می شود به نسبت استفاده روزمره با و با سایز و وزن استاندارد این نوع استفاده قرار می گیرد.
در خودرو اسپرت توان حرکتی و مصرف سوخت و حتی آسفالت استفاده شده در پیست فرا تر از استانداردهای استفاده شده در مکان های عمومی و مناسب حمل و نقل عمومی است.
در ماشین اسپرت رینگ ها تقویت شده تا با کوچکترین ضربه ای به سادگی نشکنند و همچنین ابعادی برای آن طراحی شده که خودرو را در مانورهای مختلف از آسفالت جدا نکند ، همین استاندارد ها برلی لاستیک این اتومبیل های ورزشی رعایت شده تا از ساییدگی لاستیک به مقدار زیادی جلوگیری کنید و سطح چسبندگی آن به آسفالت پیست را افزایش دهد.

یعنی علاوه بر تغییر ظاهر خودرو ، تعبیه رینگ و لاستیک اسپورت ، به تسلط کامل آن بر روی پیست مسابقات کمک بسیاری خواهد کرد.

ویژگی های رینگ اسپرت

آلیاژ بکار رفته از آلومینیوم بوده که خود موجب استحکام بالاتر آن نسبت به رینگ های معمولی می باشد . این نوع آلیاژ دست طراح را برای تنوع دادن به انواع رینگ بسیار باز تر می کند . از دیگر مزایا رینگ اسپرت فرمان پذیری بالا ، کاهش خط ترمز ، افزایش قدرت مانور ، افزایش سطح تماس لاستیک خودرو با زمین علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و اسپرت برای ماشین می باشد .

تقویت موتور ماشین اسپرت

هدف از تقویت موتور خودروبهبود یا اصلاح عملکرد خودرو برای دستیابی به سرعت بالاتر و در نتیجه شتاب بهتر و همچنین این نکته قابل تامل است که تقویت موتور موجب افزایش مصرف سوخت و یا استحلاک بیشتر موتور نمی شود  و در بسیاری از موارد تقویت اصولی و حرفه‌ای در یک موتور موجب بهبود مصرف سوخت، افزایش راندمان موتور و همچنین کاهش استهلاک و آلودگی موتور نیز می‌شود.

برای تقویت موتور ای نوع خودرو تمام وایر های برق خودرو ، باطری خودرو ، و همچنین شمع های آن را از پر قدرت ترین ومرغوب ترین محصولات مکانیکی خودرو استفاده می کنند.
همچنین تمام لوله های هواکش را مدل های پر قدرت جایگزین کرده و با استفاده از نصب هود روی کاپوت خودرو و تعبیه فیلتر حرفه ای هوا ، کمک بسیاری به تنفس خودرو می کنند تا شتابی قابل توجه داشته باشد.

همانطور که گفته شد فیلتر هوای اسپرت کمک شایانی به تنفس موتور خودرو می کند و  به نسبت فیلتر های هوای معمولی مجهز به خنک کننده است.

سپر اسپرت خودرو

سپر ماشین اسپرت از مواد پلی استر غیراشباع به همراه الیاف فایبرگلاس تشکیل شده که دارای مقاومت بالاتری نسبت به سپرهایی است که جنس پلاستیک دارند .
این سپر خودرو امکان تغییر نمای جلویی و عقبی خودرو را به راننده داده و باعث افزایش زیبایی خودرو میشوند.
با توجه به طراحی خاص این مدل سپر ، مواردی رعایت شده که موجب می شود خودرو در حال حرکت مسیر باد را بشکافد و با شتاب بیشتری پیشروی کند.

 

صندلی اسپرت خودرو

در طراحی صندلی ماشین اسپرت با نمونه های خودرو سواری زمین تا آسمان فرق است. این نمونه صندلی ها حجم کمتری از فضای خودرو را اشغال میکنند و بسیار مقاوم تر از نمونه های شخصی و سواری است. الیاف و موادی که در این نوع صندلی استفاده می شود نیز از مصالح مرغوب و مقاوم تری می باشد و آهن کشی که در آن بکار رفته بسیار مقاوم تر از صندلی خودروهای سواری می باشد

 

انبار اگزوز خودرو ورزشی

منبع اگزوز ماشین اسپرت در واقع جایگزین منبع فابریک خودرو شده و به جای خفه کردن سر و صدای آزار دهنده موتور خودرو آن را تبدیل به صدای غرشی و دلنشین برای اکثر ماشین بازها می کند.
انبار اگزوز در حالت فابریکی صدای کاملا استاندارد و مناسب برای معابر شهری تولید می کند و در این نوع منبع ها که بصورت فابریک روی خودروها نصب است صداهای ناشی از گازهای خروجی موتور تا حد ممکن کاسته می شود تا آزار دهنده نباشند.

  • hashemi
  • جمعه 26 فروردین 1401
  • 1142 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...