واژه ی اسپرت اتومبیل ، به معنای بهینه کردن طراحی اتومبیل برای عملکرد بهتر است و این بهینه سازی نه تنها شامل طراحی ظاهر خودرو می شود بلکه به طراحی بخش موتوری نیز مربوط می باشد.

البته بهینه سازی عملکرد طراحی موتور امروزه بیشتر مختص اتومبیل های ورزشی می باشد و به طور عمومی کاربرد ندارد زیرا هزینه های سنگینی در بر دارد.

و اما به صورت عموم در لوازمی همچون روکش های صندلی خودرو ، کفپوش سه بعدی ماشین ، سایر لوازم تودوزی و همچنین تغییر مدل سپر ها و چراغ اتومبیل به نمونه اسپرت آن و خیلی لوازم دیگر خلاصه می شود.

 

در ایلیا بست به خلاصه ای از تاریخچه به وجود آمدن خودرو های اسپرت اشاره می کنیم که بهتر است بدانید.

قبل از جنگ جهانی دوم بود که با پیدایش نسل خودروهای مسابقه ای ، تغییرات در موتور اتومبیل ها و همچنین تغییرات ظاهری جزئی موجب متمایز شدن این خودرو ها از سایر اتومبیل ها شد.

بعد از اتمام جنگ مجددا رونق به تولید خودرهای اسپرت برگشت و در اروپا ، انگلیس و آلمان جز اولین ها برای تولید این مدل خودروها بودند.

 

 

تیونینگ

تیونینگ شامل تغییراتی جهت تقویت موتور خودرو ، ترمز، سیستم تعلیق ، تغییر ای سیو ، اضافه نمودن موتور توربو ، تغییر در گلگیر ها ، سپر خودرو ، رینگ و لاستیک ها و غیره جهت افزایش سرعت خودرو و همچنین نمای ظاهری خودرو می باشد به طوری که در برخی موارد ماشین حتی قابل شناسایی نسبت به ظاهر قبلی نیست.

 

اسپرت ماشین – ایلیا بست

 

متخصصان و اسپرت ماشین

اسپرت اتومبیل باید حتما توسط متخصصان ماهر و با راهنمایی آنان صورت بگیرد زیرا با توجه به اینکه امروزه قطعات خودرو ها به کامپیوتر متصل و مجهز شده اند ، ممکن است با تغییر کوچک ترین اجزا در آنها به مشکل بر بخورید.

 

کاهش ارتفاع – اسپرت ماشین

کاهش ارتفاع اتومبیل باید حتما به وسیله های پمپ های هیدرولیک برقی مناسب این کار صورت گیرد که متاسفانه در ایران در بیشتر موارد با حرارات دادن فنر خودرو یا بریدن آن این کار صورت می گیرد.

ناگفته نماند که شما با تغییر در ارتفاع خودرو به لحاظ بهینه سازی عملکرد آن می توانید حالت ماشین خود را جهت اجرای مانور راحت تر و همچنین بادشکنی بهتر خودرو بهینه کنید.

 

رینگ اسپرت – اسپرت ماشین

در انتخاب رینگ و لاستیک اسپرت خودرو ی خود حتما دقت کنید زیرا در جزئی ترین موارد ممکن است با خوردگی لاستیک و همچنین افزایش مصرف سوخت مواجه شوید.

اما با انتخاب صحیح رینگ و لاستیک ، علاوه بر ایجاد جلوی بصری زیبای خودروی خود ، به فرمانپذیری آن در سرعت بالا کمک بسیاری خواهیدکرد.

 

درب های پروانه ای اتومبیل – اسپرت ماشین

شاید خودرو هایی را دیده باشید که درب های کناری آنها رو به بالا باز می شود. این عملکرد علاوه بر زیبایی و حس حرفه ای بودنی که به خودرو می دهد ، عمل پارک خودرو را نیز براحتی امکان پذیر می سازد، زیرا دیگر نیاز به فضای پارک زیادی ندارید.

البته همانطور که گفته شد این کار نیز باید توسط متخصصان ماهر صورت بگیرد ، زیرا بعد ها ، جفت گیری درب ها با مشکل مواجه می شود.

باز شدن درب های اتومبیل رو به بالا با تغییر در لولای درب های کناری و تعبیه ی لولاهای حرفه ای مخصوص اینکار انجام می شود و حتما باید در خرید این مدل لولا ها دقت داشت ، تا مرغوب ترین جنس تهیه شود.

 

درب پروانه ای – ایلیا بست

ماشین زیبا اما هزینه بر

شما با هزینه کمتری نسبت به تغییر رینگ و لاستیک و خرید پمپ های تنظیم ارتفاع و لوازم دیگر می توانید در ظاهر خودرو خود تغییر ایجاد کنید.

برچسب و استیکر

با توجه به تنوع قیمت انواع برچسب شیشه دودی ، شما می توانید با کمترین هزینه جهت  اجرای برچسب دودی بروی شیشه های خودرو و همچنین دودی کردن قاب چراغ ها در آنها و ظاهر ماشین تغییر ایجاد کنید.

همچنین استیکر های زیادی در بازار لوکس اتومبیل موجود است که شما میتوانید با کمترین هزینه آنها را تهیه کنید ،که قابلیت نصب بر روی درب های خودرو همچنین کاپوت ماشین را دارد.

در مراحل بعد ، میتوانید با خرید روکش اسپرت ، تغییر در چراغ ها بصورت دستی ، استفاده از کفپوش های پنج بعدی ، نصب باله ، دستکاری در منبع اگزوز و تهیه و نصب سر اگزوز و تهیه سایر لوازم اتومبیل ، همچون اسپری رنگ موقت رینگ ، نصب برچسب و استیکر و غیره ، با هزینه هایی به مراتب کمتر از تغییرات اساسی هزینه بر ، خودروی خود را به یک ماشین اسپرت تبدیل کنید.

 

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • یکشنبه 28 آذر 1400
  • 775 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...