آموزش نصب روکش صندلی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری فروشگاه های اینترنتی و رونق در خرید های اینترنتی با توجه به شرایط این روزها و غیر حضوری شدن خدمات بخاطر همه گیری ویروس کرونا برآن شدیم تا در کنار فروش آنلاین روکش صندلی خودرو در فروشگاه بزرگ ایلیا بست  آموزش نصب روکش صندلی خودرو را نیز برای شما عزیزان تهیه و ارائه بدهیم.

 

نصب ” روکش صندلی خودرو ” در صورت آموزش و یادگیری به سهولت انجام می پذیرد ، اما به راحتی نصب کفپوش های سه بعدی خودرو نمی باشد.

بر روی روکش های صندلی خودرو در زمان تولید کش ها و ابزار هایی به وسیله ی دوخت با چرخ خیاطی های صنعتی تعبیه می شود که نصب آنها با سهولت انجام بپذیرد. برای نصب روکش در اغلب موارد نیاز است تمام صندلی های خودرو باز شوند.

صندلی هر ماشین ، دارای پیچ و مهره های متفاوتی است ، که هرکدام به نحوهای مختلف ، و با آچار هایی با سایز های مختلف باز و بسته می شوند. برخی خودرو ها مثل پراید،  تیبا  و کوییک دارای پیچ هایی می باشد ، که با اچار 14 باز می شوند و اغلب پیچ های صندلی عقب آنها با آچار 13 و 12 باز و بسته می شود.

صندلی اغلب خودرو ها به وسیله ی خارهایی که در آنها تعبیه شده و هرکدام با قلق گیری خاص خودشان باز و بسته می شود.

باز و بسته کردن صندلی های خودروها تنها برای نصب روکش مورد استفاده قرار نمیگیرد ، و در برخی اوقات برای نصب کفپوش خودرو و یا نظافت گوشه و کنار و زیر صندلی ها نیز ، این کار صورت می گیرد.

همچنین برای شستشو و یا حتی تودوزی روکش فابریک صندلی خودرو ها نیز نیاز به باز و بسته کردن صندلی های خودرو دارید پس حتما این مقاله آموزشی را تا انتها بخوانید.

 

روکش صندلی – ilyabest.com

نحوه باز کردن صندلی های جلو

برای باز کردن صندلی های جلوی خودرو پراید ، تیبا و ساینا نیاز به آچار و یا بکس 14 دارید. نکته ای که قابل توجه می باشد این است که برای باز کردن صندلی های جلو ابتدا آنها را به وسیله اهرم حرکت بر روی ریلی که در کف صندلی تعبیه شده آن را تا انتها به عقب برده و سپس اقدام به باز کردن پیچ های صندلی کنید.

پس از باز کردن پیچ های جلوی صندلی ، حال اهرم حرکت را تا انتها نگه داشته و صندلی را کاملا به جلو حرکت می دهیم و اقدام به باز کردن پیچ های عقب می کنیم.

صندلی اکثر خودروهای برند پژو و همچنین خودروی سمند و دنا به دلیل داشتن شاسی مشترک با پژو دارای پیچ های ستاره ای می باشد، و تعداد این پیچ ها در هر صندلی 6 عدد است که دوتای آنها در جلوی صندلی و 4 عدد دیگر از این پیچ ها در قسمت عقب صندلی می باشد.

روکش برای خودرو همچو لباس برای انسان است و لذا نصب روکش به راحتی پوشیدن لباس است با این تفاوت که لباس به وسیله ی دکمه بسته می شود و روکش به وسیله ی گره زدن کش هایی که در آن تعبیه شده و همچنین زدن گیره یا قلاب برای بالابردن استحکام نصب .

پس از باز کردن صندلی های جلو به راحتی روکش را بر روی قسمت کف قرار داده و کش و کمر بند آن را از زیر قاب ها عبور دهید و در زیر صندلی به یکدیگر گره بزنید و برای استحکام بیشتر قلاب بزنید.(اگر موفق نشدید طناب های روکش را از زیر قلاب عبور دهید ، ابتدا قاب ها را باز کنید و سپس اقدام به نصب روکش کنید).

 

باز کردن صندلی عقب خودروها

برای باز کردن صندلی های عقب خودرو ابتدا باید اقدام به باز کردن نشیمنگاه کرده و سپس به سراغ قسمت تکیه گاه بروید.با اینکار فضا را برای باز کردن تکیه گاه آزاد می کنید و نیز به راحتی اقدام به بازکردن تکیه گاه عقب خواهید کرد.

نشیمنگاه صندلی عقب خودرو پراید  معمولی و اکثر خودرو های سواری پیچ ندارند و به وسیله ی خاری(بست ها) که در کف صندلی می باشد و درون قلاب کف خودرو جایگذاری می شوند نصب و باز و بسته می شوند.

تکیه گاه صندلی عقب اکثر خودروها نیز هم به وسیله ی پیچ و هم قلابی که در پشت آنها تعبیه شده است به صورت کشویی نصب می شوند.

نصب روکش بر روی صندلی های عقب بسیار راحت تر است زیرا صندلی ها تکیه گاه و نشیمنگاه به هم متصل نیستند و به دلیل داشتن اسکلت سبک به راحتی جا به جا می شوند و معمولا نیاز به زدن قلاب برای آنها نیست.

 

نصب صندلی ها سر جای خود

پس از نصب روکش ها برای نصب صندلی ها بهتر است در صندلی های جلو ابتدا پیچ های انتهای ریل را ببندید اما توجه داشته باشید ابتدا آنها را کامل سفت نبندید و اجازه ی آزادی بودن به آنها بدهید تا به نوعی برای بستن تمام پیچ ها آنها را ریگلاژ کرده باشید.

توجه داشته باشید برای نصب پیچ ها این کار را به زور و به سختی انجام ندهید تا به رزوه های پیچ ها آسیب نرسانید و حتما تمام واشرهایی که از قبل برای آنها تعبیه شده است بر سر جای خود نصب کنید زیرا در نصب صندلی ها بسیار به مشکل بر خواهید خورد.

پس از بستن تمام پیچ ها به آرامی و یکی یکی پیچ ها را تا انتها ببندید تا صندلی بدون لرزش بر سر جای خود ثابت بماند و به مرور زمان در اثر تکان و رانندگی باز نشود و منجر به خزر آفرینی برای سرنشینان نشود.

 

 

نصب روکش کلاهچه

آسان ترین قسمت نصب روکش ، نصب روکش بر روی کلاهچه ها می باشد. ابتدا کلاهچه های خودرو را به وسیله ی ضامنی که در زیر آنها و بالاترین نقطه صندلی تعبیه شده آزاد میکنیم و آنها را به صورت کشویی بیرون می کشیم . برای نصب و تنظیم آنها نیز از همین ضامن ها استفاده می کنیم.

جنس داخل کلاهچه و همچنین داخل صندلی ها از ابر می باشد و شما به راحتی و با فشرده کردن این ابرها می توانید بر روی آنها روکش را نصب کنید و کش های آنها را به هم گره بزنید ، اما این نکته را در نظر داشته باشد که فشار زیاد ممکن است منجر به پاره شدن روکش ها مخصوصا جنس نامرغوب می شود پس حتما احتیاط کنید.

 

به نسخه بروزرسانی شده مقاله نصب روکش در آینده حتما سربزنید و از پادکست نصب و ویدیوی آموزش نصب همراه PDF آن بهره مند شوید.

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • سه شنبه 7 دی 1400
  • 1167 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...