سلام دوست و همراهان عزیز. امروز تمام تلاشمو کردم بهترین و راحت ترین آموزش رو برای شما ارائه بدم ، اما زمان اجازه نداد ویدیوی آموزشی واستون ضبط کنم و فعلا به همین محتوای متنی بسنده میکنیم اما بهتون قول میدم در آینده  نزدیک ، کلیپ آموزشی رو ضبط ، و واستون آپلود کنم، و  حتی در حد امکان پادکست آموزشی و پی دی اف فایل آموزشی رو واستون قرار بدم ، پس حتما در آینده بازم به این مقاله سر بزنید.هدف ایلیا بست رضایت شماست.

 

دوربین دنده عقب خودرو

دوربین دنده عقب که بیشتر برای سهولت در پارک کردن کاربرد دارد و به نام دوربین پارک نیز شناخته شده است شما را قادر می سازد بدون نیاز به برگرداندن سر ، پشت سر خود راببینید.

البته امروزه تقریبا تمام خودرو های تولیدی کارخانه ها مجهز به دوربین به صورت فابریک هستند که متاسفانه بعضی خودرو های ایرانی از آن مستثنا هستند اما شما می توانید با خرید دوربین دنده عقب از فروشگاه ایلیا بست این آپشن را به خودرو خود اضافه کنید.

 

نکاتی که باید در خرید دوربین به آن توجه داشته باشید:

  1. چون این محصول در خارج از خودرو نصب می شود ،  حتما دقت کنید که بدنه مقاومی داشته باشد.
  2. دید در شب داشته باشد ، یا وضوح تصویر مورد قبولی در شب ارائه دهد.
  3. دارای پایه ی مقاوم باشد تا مانع سهولت در سرقت شود.
  4. در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد.
  5. دراری لنز شفاف و برد الکترونیکی با کیفیت باشد.
  6. سیم با کیفیت با ابعاد مناسب داشته باشد.

 

اجزای موجود در بسته بندی دوربین:

گرد بر

زمانی که یک دوربین برای خودرو خود تهیه می کنید ، معمولا یک سری گرد بر برای مواقعی که میخواهید دوربین را بدون استفاده از پایه آن نصب کنید در بسته آن قرار دارد.

کابل تصویر

همچنین یک کابل بلند حدودا 5متری برای اتصال به مانیتور حد فاصل صندوق عقب خودرو تا مانیتور که معمولا بر روی آینه وسط قرار می گیرد وجود دارد.

وجود کابل از نکات مهم است زیرا این مدل کابل به راحتی در دسترس نیست برعکس گرد بر و فیش نر و ماده که به راحتی بهشون دسترسی دارید.

اگر پک دوربین خریداری شده فاقد کابل بود آن را مرجوع کنید یا از فروشنده بخواهید با کابل به شما تحویل دهد و توجه داشته باشید هزینه اضافی بابت کابل از شما دریافت نکند.

پایه دوربین

پایه دوربین نیز همچون کابل بلند دوربین در بازار موجود نیست و به راحتی در دسترس نیست پس اطمینان حاصل کنید پایه دوربین که حلقه ای است که دارای دو پایه و با پیچ به قاب بالای پلاک عقب خودرو متصل میشود درون پک موجود باشد.

فیش برق نر و ماده

این فیش ها وظیفه برق رسانی به دوربین را انجام می دهد که تنها قدرت انتقال برق 12 ولت را دارند و در موارد غیر از این قابل استفاده نیستند.

نحوه نصب دوربین پارک خودرو

خیلی خب حالا میریم سراغ اصل مطلب که بحث نصب هست.

من معمولا از جلوی ماشین نصب رو شروع میکنم .

ابتدا مانیتور که شبیه آینه وسط هستش رو به وسیله ی گیره های کشویی که پشتش تعبیه شده روی آینه وسط قرار میدیم.

خب اینجا چند تکه سیم به قطر یک حدودا که هم قطر با سیم فیش نر هستش و به اندازه یک متر باید داشته باشیم یکی دارای زوج برای گرفتن برق از چراغ ترمز برای روشن کردن دوربین و مانیتور و حدودا یک قطعه یک متری دیگر جهت اتصال منفی.

برگردیم به آموزش…

بعد از نصب مانیتور روی آینه وسط کابل تصویر را به فیش تصویر مانیتور نصب  و فیش ماده را به فیش برق مانیتور نصب می کنیم.

فیش ماده شامل دو سیم به رنگ های قرمز(مثبت) و مشکی (منفی) می باشد.

فیش قرمز(مثبت یا برق)

فیش قرمز را به رشته سیم قرمزی که از کنار کابل تصویر بیرون زده متصل میکینم که در نهایت با کابل کشی و رساندن آن به صندوق خودرو برق را از چراغ دنده عقب به آن برسانیم.

فیش مشکی(منفی)

فیش منفی رو هم از طریق یک تکه سیم به بدنه خودرو متصل کنید(البته خیلیا اینکارو نمیکنند و فقط سیم منفی عقب خودرو رو متصل میکنن اما من برای اینکه هم نویز روی مانیتور نیفته هم برق اضافی تخلیه بشه در بدنه ماشین اینکارو میکنم).

 

کابل کشی سیم تصویر تا صندوق

بعد از اتصال فیش کابل تصویر و فیش ماده اونها رو با ظرافت و به آرامی از داخل نمد سقف خودرو عبور بدید و به پشت قاب ها هدایت کنید.

من معمولا اینکار رو از بالای قاب ها انجام میدم چون اگر بخواهید از زیر کفپوش یا از قسمت پایین خودرو این کار رو انجام بدید ممکنه بعد ها برای تعویض کفپوش خودرو یا کابل کشی برای سیستم خودرو و باند ها یا موارد دیگه به مشکل بر بخورید.

 

احتیاط کنید

حواستون باشه اگه نیاز بود که قاب ها رو باز کنید و سیم رو ازشون رد کنید که البته اصلا نیاز نیست ممکنه قاب یا خار های ظریف اون شکسته بشه پس حتما در این مورد احتیاط کنید.

 

نصب دوربین

دوربین نیز دارای یک فیش برق و یک سیم تصویر می باشد و اون فیش نر اینجا کاربرد داره ، یعنی اتصال فیش قرمز رنگ دوربین (برق دوربین) به فیش نر و هدایت آن از داخل قاب صندوق و از طریق لولاها و در نهایت رسانیدن آن به سوکت برق چراغ دنده عقب.

برای اطلاع از اینکه کدام سیم برای برق ترمز است میتوانید هم از لامپ چک استفاده کنید هم میتوانید سیم برقی که از دوربین و مانیتور آمده یکی یکی با سیم ها چک کنید تا مانیتور روشن شود اما توجه داشته باشید خودرو باید در حالت دنده عقب قرار داشته باشد و برق خودرو روشن باشد.

پایه های دوربین رو هم که با پیچ به زیر قاب بالایی پلاک نصب کرده و اگر تمایل ندارید با دریل سوراخ اضافه در صندوق خودروی خود اضافه کنید سعی کنید سیم دوربین را با ظرافت از حفره ای که مخصوص نصب چراغ پلاک می باشد عبور دهید و به آرامی چراغ پلاک را سر جای خود نصب کنید.

دقت کنید هیچ سیمی لخت نشود:

همچنین اگر خودرو شما صفر  و دارای گارانتی است بهتر است بدون لخت کردن هیچ سیمی برق آن را مستقیم از خود سوکت بگیرید با اینکار مانع از باطل شدن گارانتی قسمت برقی خودرو خود شوید(البته خیلی ظریف باید کار کنید که سوکت راحن جا بره).

 

پیشنهاد خرید دوربین از ایلیا بست

اعتبار ما در گرو اعتماد شما به برند و فروشگاه ماست.

کلیه محصولات فروشگاه ایلیا بست آزمایش شده و مورد تضمین این فروشگاه می باشد.

با خیال راحت از فروشگاه ما خرید کن و از تخیفات ویژه بهره مند شو و صاحب یک  دوربین دنده عقب با کیفیت و ارزان بشو(همین الان که این مطلب رو دارم مینویسم حدودا 1 سالی هست که از نصب دوربین روی ماشین خودم میگذره و واقعا بسیار بسیار ازش راضی هستم).

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • شنبه 20 آذر 1400
  • 1174 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...