برخلاف موکت ها و نمد های استفاده شده در اتومبیل کفپوش های سه بعدی خودرو جنس های مقاوم تر و پوشش بهتری به خودرو شما می دهد.

در واقع موکت های جایگذاری شده در کف خودرو وسایل اولیه یک اتومبیل برای ارائه به مشتری می باشد و همان طور که می  دانید در واقع شرکت تولید کننده خودرو (عای الخصوص خودروساز های داخلی)حداقل ها را برای شما ارائه کرده است.

در این مقاله با ما در فروشگاه اینترنتی ایلیا بست همراه باشید تا از اطلاعات اولیه در مورد خرید انواع کفپوش خودرو با خبر شوید.

 

کفپوش های خودرو به چند دسته تقسیم بندی می شوند:

در گذشته چیزی با نام امروزی کفپوش های قالبی خودرو وجود نداشت و به دنبال آن حرفه لوکس فروشی اتومبیل چندان شغل مورد استفاده ای نبود. اما با استفاده روز افروز بشر از خودرو و تنوع در تولید خودرو های جدید خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و به دلیل ساعت استفاده بسیار خودرو به عنوان خانه دوم بشر مورد توجه قرار گرفت.

از این رو در کنار مشاغلی چون فروش لوازم یدکی خودرو مشاغلی چون لوکس و تزئینات اتومبیل در جایگاه ویژه ای قرار گرفت چرا که تمیزی و فانتزی بودن فضای داخلی از اهمیت زیادی برخوردار شده بود.

با پیدایش صنایع وابسته به اتومبیل و مطرح شدن فضای لوکس و فانتزی خودروها لوازم لوکس با تنوع های بسیاری به بازار عرضه شد.

یکی از این صنایع مطرح که به زیبایی فضای داخلی خودرو نیز می افزاید کارخانه های تولیدی کفپوش خودرو می باشند.

کفپوش های خودرو مدل های مختلفی دارند و با توجه  به اینکه کفپوش لاستیکی خودرو در خودرو های تحویل کارخانه موجود است و آشنایی نسبی با آن دارید در این مطلب نمی گنجند که  به آن بپردازیم.

 

 

کفپوش های چند بعدی از نظر جنس به دو نوع تقسیم می شوند.

کفپوش های سه بعدی خودرو

این مدل کفپوش ها دارای لبه هایی می باشند که پوشش نسبی به کف اتومبیل می دهد.

این کفپوش ها هم کف صندوق اتومبیل و هم در فضای داخل خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و دارای سه مدل جنس می باشد.

کفپوش پلیمری : کفپوش پلیمری به دلیل جنس و مواد اولیه بکار رفته در آن دارای قیمت به مراتب پایین تری نسبت به محصولات مشابه دیگر می باشد.

کفپوش چرمی :این مدل کفپوش خودرو دارای ضخامت بیشتری نسبت به کفپوش پلیمری می باشد و جنس منعطف تری دارد و همان پوشش کفپوش سه بعدی خودرو را ارائه می دهد اما قیمت بیشتری نسبت به نمونه پلیمری دارد.

کفپوش گلدوزی : کفپوش گلدوزی به نوعی کفپوش فانتزی می باشد که در آن بیشتر از پارامترهای پوششی و محافظتی پارامترهای فانتزی و ظرافت کفپوش و وجه زیبایی و شکیل بودن خودرو در نظر گرفته شده است.این نمونه کفپوش بیشتر در مدل های پنج بعدی به چشم می خورد.

 

کفپوش های پنج بعدی خودرو

کفپوش پنج بعدی خودرو دارای ضخامت بیشتر و پوشش بیشتر نسبت به کفپوش سه بعدی استفاده شده است.مواد اولیه بکار رفته در این مدل دارای کیفیت بالایی می باشد و لایه های بیشتری در این کفپوش به کار رفته است .

لبه های این کفپوش بلند تر از کفپوش سه بعدی می باشد و جنس بهتری نسبت به سایر کفپوش ها دارد.همچنین باید با قیمت بالاتری این کفی را از بازار تهیه فرمایید.

مزایای کفپوش صندوق

صندوق خودرو دارای اهمیت ویژه ای برخوردار است و ممکن است در برخی موارد برای حمل بار یا سیمان و گچ از آن استفاده شود.

کف صندوق خودرو دارای لبه های بلند می باشد و در صورتی که آب یا بشکه ای روی آن چپه شود مانند یک حوضچه عمل می کند و  به دلیل جنس ضد آبی که در آن به کار رفته مانع نفوذ آب به موکت خودرو می شود و به دنبال آن مانع از نم و زنگ زدگی کف خودرو می شود.

همچنین کف خودرو در صورت کثیف شدن قابل شستشو می باشد و به راحتی قابل جابه جایی می باشد.

کف صندوق خودرو از آنجایی که شاید زیاد مورد استفاده قرار نگیرد دارای عمر طولانی تر نسبت به کف 3D داخل خودرو می باشد.

معایب کفپوش صندوق

اگر جسم خشک و سنگین را روی کفپوش قرار دهید ممکن است هم کفپوش صندوق خودرو دچار پارگی شده و هم سینی کف خودرو و وایر هایی که از اطراف عبور کرده اند دچار صدمه شوند.

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • چهارشنبه 15 دی 1400
  • 1187 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...