پاور ویندوز چیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

براساس تحقیقاتی که تیم ایلیا بست انجام داده پاور ویندوز در واقع یک برد الکترونیکی هستش که در بیشتر خودروهای روز دنیا به صورت پیش فرض روی خودرو نصب است اما متاسفانه در کشور ایران بیشتر خودرو سازهای داخلی این قطعه را حذف کرده و به عنوان آپشن جداگانه به فروش می رسانند.

این برد در مسیر برق ورودی کلیدهای شیشه بالابر نصب می شود. زمانی که شما درب خودرو را قفل می کنید، به صورت خودکار اقدام به بالا آوردن شیشه ها می کند.

پاور ویندوز

سیستم پاور ویندوز به مجموعه ای از تجهیزات الکترونیکی الکترو مکانیکی که منجر به بالا رفتن و بستن خودکار شیشه ها پس از ترک خودرو می گردد ، گفته می‌شود.

انتخاب و خرید صحیح یک پاور ویندوز (شیشه بالابر خودرو )

در انتخاب پاور ویندوز یا بالابر اتوماتیک پنجره خودرو و برند آن جدا احتیاط کنید ، چراکه عملکرد بد بالابر شیشه در برخی خودرو ها به دلیل سیستم برقی ضعیف خودرو موجب اختلال جدی در خودرو می شود به طور مثال خودرو هایی از جمله پژو ۲۰۶ ، پژو ۲۰۷ ، راناو ۲۰۶ صندوقدار به دلیل دارا بودن سیستم برقی ضعیف در این رابطه بسیار حساس می باشند و در برخی موارد ممکن است نصب سیستم های الکترونیکی از جمله سنسور دنده عقب خودرو ، دوربین خودرو ، سیستم صوتی خودرو و همچنین پاور ویندوز خودرو ، عملکرد خوبیازخود نشان ندهند و سیستم برق خودرو را با مشکل جدی مواجه کند .

 

ایلیا بست یک فروشگاه بزرگ بسیار معتبر می باشد که تمام سعی آن ارائه ، فروش و تولید محصولات معتبر و با کیفیت می باشد و رسالت آن حفظ اعتماد شما مشتریان گرامی می باشد ، از این رو سعی تیم ما بر معرفی بهترین برند پاور ویندوز خودرو است که در حال حاضر دو برند معتبر گلد gold و … را به شما ارائه دادیم که قابل نصب بر روی تمامی خودرو های ایرانی و‌ خارجی می باشد و تنها کافی است خودرو شما به بالابر های برقی و ریموت مجهز باشد .

خودروهای دو در و چهار در

پاور ویندوز ( شیشه بالابر اتوماتیک ) خودرو ارائه شده در سایت ایلیا بست در دو‌ مدل دو در و چهار در موجود می باشد که مدل دو در مختص خودرو هایی با دو در دارای بالابر شیشه برقی می باشد ، به طور مثال خودرو پراید و پژو قدیمی و تیبا و سمند قدیمی و نمونه دیگر شیشه بالابر خودکار خودرو مختص خودروهایی با چهار درب مجهز به شیشه بالابر برقی می باشد همچون خودرو های روز دنیا .

چرا پاور ویندوز؟!

به چند دلیل مهم و اساسی باید روی خودرو خود بالابر شیشه اتوماتیک نصب نمایید .
از اصلی ترین دلایل نصب بالابر اتوماتیک شیشه اتومبیل ، حفظ امنیت خودروی شماست .
دلیل دیگر این است که در صورت فراموشی و یا شک و تردید در مورد بالا بردن شیشه اتومبیل به واسطه نصب پاور ویندوز ، از بالا بودن شیشه خودرو خود حصول اطمینان میکنید .
با نصب بالابر اتوماتیک شیشه اتوماتیک از ورود حیوانات به داخل خودروی خود جلوگیری می کنید .
و در نهایت با نصب این وسیله کاربردی در روز های زمستانی مانع نفوذ باران و برف به داخل خودرو خود میشوید و کاملا سپاسدار کارایی پاور ویندوز یا بالابر شیشه اتومبیل خودکار خود می شوید .

انواع پاور ویندوز خودرو:

پاور ویندوز دوکاناله:

این نوع از پاور ویندوز برای خودروهایی به کار می رود که فقط شیشه جلو برقی دارند. یعنی فقط دو شیشه جلو خودرو را بالا می برد و هزینه اضافی بابت شیشه های عقب که به صورت دستی پایین و بالا می شوند را نمی کنید.

پاور ویندوز چهار‌ کاناله: 

قیمت این نوع پاور ویندوز از مدل های دوکاناله اندکی بیشتر است زیرا به وسیله آن چهار شیشه خودرو بعد از قفل کردن درب ها به صورت خودکار بالا می رود. این مدل برای خودروهایی استفاده می شود که هر چهار شیشه آن ها به صورت برقی پایین و بالا می شود.

پاور ویندوز مخصوص خودرو های دارای sunroof:

برای خودروهایی که سانروف دارند هم نوعی پاور در بازار موجود است

اگر خودرو شما سانروف دارد علاوه بر پاور ویندوز یک پاور سانروف هم نیاز دارید

شیشه بالابر اتوماتیکچند مزیت پاور ویندوز :

-امنیت اتومبیل.

-جلوگیری از نفوذ برف و باران در صورت فراموشی و عدم بالابردن شیشه های خودرو توسط راننده.

-ورود حیواناتی مثل پرندگان یا گربه نیز جزو اتفاقات ناخوشایند.

ویژگی های یک پاور ویندوز خوب :

-تشخیص مانع  Anti Trap

-دابل چک  Double Check

Step by Step

 

 

پایین اوتوماتیک:

فقط کافی است که کلید پایین را فشار دهید. این ویژگی از یک مداری استفاده می کند که میزان تایمی را که دکمه را پایین نگه می دارید محاسبه می کند. اگر دکمه به مدت زمان کمتر از نیم ثانیه پایین باشد شیشه تا آخرین حد پایین خواهد رفت.

خب حالا آنتی ترپ یعنی چی؟

یعنی چنانچه اعضای بدن یا جسم خارجی بر سر راه شیشه‌ها قرار گیرد، حرکت شیشه متوقف می‌شود.

دابل چک چی میگه؟

یعنی به هر دلیلی فرآیند بسته شدن یکی از شیشه‌ها به‌طور کامل انجام نشه این اتفاق تشخیص داده می شه و واکنش نشون میده به همین راحتی🤓.

مرحله به مرحله؟

بالا رفتن همزمان تمامی شیشه‌ها می‌تواند موجب تحمیل فشار بر روی سیستم برق‌رسانی خودرو شود. در صورتی‌که پاور ویندوز خودرو به ویژگی استپ بای استپ یا مرحله به مرحله مجهز باشد، شیشه‌ها یکی‌یکی بالا رفته و از تحمیل فشار به سیستم برق خودرو جلوگیری می‌شود.

 

هزینه حدودی که در حال حاضر باید انجام بدید که یک پاور ویندوز خوب داشته باشید:

قیمت پاور ویندوز هم مانند سایر لوازم جانبی خودرو در نوسان و متغیر است  اما نسبت به دیگر تجهیزات جانبی مانند دزدگیر ماشین، دوربین دنده عقب  و… قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری دارد. شما می‌توانید با هزینه‌ای در حدود  200 هزار تومان، ماشین خود را به این سیستم مجهز کنید.

 

پیشنهاد ایلیا بست در مورد خرید پاور ویندوز :

ما در این فروشگاه بر روی دو برند گارد و گلد که هر دو نمونه های درجه یک بازار با قیمت فوق العاده ارزان هستند کار می کنیم و واقعا ازشون جواب گرفتیم شما می تونید این دو برند را در مدل های دوکاناله برای ماشین های دو در برقی و چهار کاناله برای 4 درب برقی تهیه کنید.

دوبرند فوق دارای سطح کیفی برابر با درجه یک ترین برند های بازار می باشند و اگر از آنها باکیفیت تر نباشند قطعا برابر کیفیت آنها هستند.

لطفا حتما پس از خرید و استفاده از آن میزان رضایت خود را در قسمت نظرات بیان کنید تا با این کار راهنمای خوبی برای مصرف کننده های بعدی باشید و به ما امتیاز بدید.

نکاتی که قبل از خرید پاور ویندوز خودرو باید به آن‌ها دقت کنید

پیش از تهیه پاور ویندوز دقت کنید که دارای سوکت فابریک باشد چون در صورت عدم وجود سوکت سیم کشی خودرو آسیب می‌بیند و ممکن است گارانتی ماشین لغو شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید یک پاور ویندوز خودرو خوب باید به آن توجه کنید، قابلیت آنتی ترپ آن است که خوشبختانه، تقریباً تمامی پاورهای سوکت فابریک از آن پشتیبانی می‌کنند.

 

پاورویندوز در خودروهای داخلی

تقریبا تمامی کمپانی های خودروسازی جهان از دیر باز تا کنون از این محصول بسیار کاربردی در تولیدات خود استفاده می کنند و متاسفانه این در صورتی است که در خودرو های ساخت داخل داشتن پاور ویندوز یا مجهز بودن خودرو به سیستم بالابر اتوماتیک شیشه یک آپشن می باشد که در قبال تجهیز خودرو به این آپشن  هزینه هنگفتی از مشتری دریافت می شود .

همچنین سیستم هایی همچون سنسور دنده عقب خودرو ، دوربین دنده عقب خودرو ، مانیتور و سایر تجهیزات اینچنینی در خودروی ساخت داخل مشاهده نمی شود و تمامی اینها به عنوان آپشن و جداگانه در نظر گرفته می شود که یک ایراد اساسی در خودروهای ساخت داخل می باشد و همچنین موجب ضعف ایمنی خودرو و عدم سهولت رانندگی با این قسم خودرو ها می باشد . امید است در آینده نزدیک با بکارگیری تجهیزات روز دنیا و همچنین استحکام و استاندارد سازی خودرو و نوآوری در تولید خودرو به خصوص خودرو های برقی ، کشور عزیز ما نیز یکی از قطب های بزرگ تولید این صنعت بزرگ و جهانی باشد و به تنوان یک ایرانی با معرفی یک خودرو ملی قابل بحث در دنیا موجب شگفتی میهن عزیزمان باشیم .

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.ir

  • hashemi
  • پنجشنبه 11 آذر 1400
  • 925 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...