آشنایی با دور فرمان خودرو

امروز در ایلیا بست با یک آموزش دیگر با ما همراه باشید.

 

تزئینات داخل خودروی شما که به نوعی تودوزی خودروی شما نیز به حساب می آید شامل موارد زیر می باشد:

روکش صندلی خودرو

کفپوش خودرو

کفپوش سه بعدی خودرو

روکش داشبورد

دورفرمان

سردنده

رودری ها

کنسول

اینها لوازمی هستند که تم داخلی خودروی شما را تعیین میکنند. از این رو دارای اهمیت ویژه ای هستند. دورفرمان در این بین دارای قیمت نسبتا مناسب تری نسبت به سایر لوازم لوکس اتومبیل است و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد. زیرا با کمترین هزینه تغییر بسزایی در نمای داخل خودروی خود ایجاد می کنند.

 

دورفرمان قالبی – ilyabest.com

تفاوت دور فرمان دوختی و دورفرمان معمولی (حلقه ای )

دور فرمان حلقه ای یا آماده همانطور که از اسم آن بر می آید به طور قالبی و آماده در بازار فروش لوازم لوکس اتومبیل در دسترس می باشد. این دور فرمان به سختی و بافشار روی فرمان خودرو در اصطلاح جا زده می شود و نیاز به تخصص خاص و مهارت نصب ندارد و زمان زیادی صرف نصب آن نمی شود اما فضای زیادی از فرمان خودروی شما را پوشش نمی دهد.

بر عکس دور فرمان قالبی در نمونه دوختی شاهد پوشش کامل فرمان هستیم به نحوی که رنگ و طرح جدیدی به فرمان خودروی شما می دهد اما نصب این نمونه همچون نصب روکش صندلی و کفپوش خودرو نیاز به زمان دارد و لازم دارید یک شخص ماهر برای اینکار حضور داشته باشد.

انواع دورفرمان دوختی

دور فرمان دوختی از نظر کیفیت جنس ها و طرح های مختلف و متنوعی دارد که با قمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد. اما چیزی که در اینجا اهمیت ویژه ای دارد جنس دورفرمان دوختی می باشد.

دورفرمان دوختی از لحاظ جنس به دو دسته ی چرم مصنوعی و چرم طبیعی تقسیم بندی می شود که طبیعتا جنس دورفرمان دوختی چرم طبیعی مقاوم تر و البته گران قیمت و گران بها تر است. همچنین پارامتر دیگری که باعص تمایز دورفرمان های دوختی است نمونه های مختلف آن است که برخی دارای پوشش های کامل تر می باشند و تا زیر قاب بوق در فرمان کشیده شده و دوخته می شوند که بسیار شکیل تر می باشند و کار تمیز تر و مورد قبول تری برای مشتری به حساب می آید.

 

دورفرمان دوختی – ilyabest.com

اهمیت دورفرمان دوختی

دور فرمان دوختی نسبت به نمونه قالبی فضای بیشتری از سطح فرمان را پوشش می دهد به همین دلیل در صورت داشتن نقص در فرمان یا داشتن فرم بد فرمان آن را می پوشاند.همچنین مانع لیز خوردن دست از روی فرمان می شود که در هنگام دور زدن و چرخاندن فرمان ممکن است بسیار خطر آفرین باشد.

دور فرمان جلوی تعریق دست ها را به نوعی می گیرد و فرم خوب و خاصی به فرمان می دهد و بخاطر لطافتی که دارد موجب آرامش خاصی می شود که در راحتی کار با فرمان موثر است.

تهیه و خرید دورفرمان دوختی

دورفرمان را به راحتی از فروشگاه های لوازم لوکس اتومبیل میتوانید خریداری کنید. همچنین به صورت آنلاین و غیر حضوری و از طریق وب سایت های معتبر و بخصوص فروشگاه ایلیابست می توانید این محصول کاربردی را تهیه و خریداری کنید.

 

مزایا دورفرمان دوختی

  • از جمله مزایایی که این محصول می تواند داشته باشد این است که به راحتی قابل تعویض است.
  • کار محافظت از پوشش فرمان را به خوبی انجام می دهد.
  • بسیار شکیل است و طرح متنوع و جدیدی به تم داخلی خودروی شما می دهد.
  • جلوی تعریق دست ها را می گیرد.
  • بسیار راحت و نرم است و  کف دست را اذیت نمی کند.

 

معایب دور فرمان دوختی

اگر شما در هنگام خرید این محصول در انتخاب خود دقت نکنید و جنس با کیفیت را بر نگزینید دورفرمانی که تهیه کرده اید به مرور زمان پوسیده شده و به کف دستهایتان آسیب می زند.

همچنین اگر در نصب آن کوتاهی کنید و یا آن را به دست شخصی که مهارت نصب آن را ندارد بسپارید در هنگام رانندگی به دور فرمان می پرخد و تغییر حالت می دهد.

 

 

آموزش دوخت دورفرمان – ایلیابست

آموزش نصب دور فرمان دوختی

این محصول درون یک بسته قرار دارد که حاوی نمونه دوختی – نخ مخصوص – و سوزن مخصوص دوخت آن می باشد.

توجه داشته باشید این محصول را از فروشگاه معتبر و از برند معتبر خریداری کنید زیرا جدا از جنس مرغوب دورفرمان نخ و سوزن آن نیز باید دارای مرغوبیت باشند و تنها هزینه پایین را در خرید خود لحاظ نکنید.

پس کشیدن دورفرمان بر روی فرمان خودروی خود و تراز کردن آن و بعد از نخ کردن سوزن به راحتی و با کمک انگشتان خود دولبه ی دوخته شده ی چرمی را به هم نزدیک کرده و بهم بچسبانید.

سپس بسته به طرح دوخت مد نطر خود و اینکه تصمیم به اعمال دوخت درشت دارید یا دوخت ریز سوزن نخ شده را به آرامی از بین دوخت لبه های دوخته شده ی چرمی دورفرمان دوختی عبور دهید و آن را به حالت زیگزاگ بدوزید.

توجه داشته باشید که قبل از این کار انتهای نخ خود را گره بزنید و همین کار را نیز در پایان کار انجام داده و محکم گره بزنید.

 

نحوه باز کردن نمونه دوختی

برای اینکار می توانید به وسیله ی کاتر و یا وسایل مخصوص خیاطی برای شکافتن نخی که دو لبه ی دوخته شده را بهم چسبانده به راحتی  آنها را از هم جدا کنید.

 

تاریخچه دورفرمان دوختی

تاریخچه دورفرمان دوختی به اتومبیل هایی برمی گردد که بسیار گران قیمت لوکس و لاکچری بوده و هستند و اصالتا دلیل اصلی گران بها بودن آنها این است که تمام اجزای آنها کاملا با دست انسان ساخته شده است.از کفپوش خودرو تا روکش صندلی و رو دری ها و سایر اجزا تا داشبورد و فرمان و حتی سردنده آنها که البته امروزه در اکثر خودرو ها میبینیم که به نوعی از خودرو های کلاسیک تماما دست ساز در برخی اجزای آنها و بخصوص دور فرمان آنها الگو برداری شده است.

 

در آینده حتما برای دیدن نسخه بروزرسانی شده این مقاله همراه فیلم آموزشی به این مطلب مراجعه بفرمایید.

 

گردآورنده : ایلیابست – ilyabest.com

  • hashemi
  • پنجشنبه 9 دی 1400
  • 1071 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...