در این مقاله که به وسیله سایت بزرگ ایلیا بست گرد آوری شده میخواهیم به معرفی بهترین خودرو های ایرانی جهت خرید آن بعنوان وسیله نقلیه شخصی بپردازیم.

فروشگاه اینترنتی ایلیا بست یکی از یزرگترین فروشگاه های مولتی کالا می باشد و در حال حاضر تمرکز آن بر روی فروش لوازم لوکس اتومبیل از جمله کفپوش های سه بعدی اتومبیل ، روکش صندلی خودرو و سایر لوازم لوکس و تزیینی خودرو می باشد ،  اما کستره کار ایلیا بست به نحوی است که در تمام زمینه ها از جمله پوشاک زنانه و مردانه ، فروش و آموزش سنگ مصنوعی ،  و سایر محصولات ، خدمات فروش ارائه می دهد.

 

ایلیابست – ilyabest.ir

موارد زیر از جمله تجهیزات مهم و الزامی است که در تغییر خودرو شخصی شما به یک خودرو اسپرت و ورزشی کمک بسزایی می کند.

 

نصب کفپوش سه بعدی و تودوزی جدید و روکش صندلی اتومبیل
تنظیم ارتفاع و نصب کمک حرفه ای اتومبیل
نصب سپر اسپرت
نصب چراغ عقب و جلو اسپورت
نصب هود روی کاپوت
نصب رینگ و لاستیک اسپورت
نصب سیستم صوتی
تقویت موتور
نصب اگزوز و انبار اگزوز اسپورت
نصب فلاپ رکاب اسپرت

ایلیا بست – ilyabest.com

برای اسپورت کردن خودرو میتوانید از چندین لوازم لوکس برای دیزاین طراحی ظاهری بیرون خودرو و تودوزی داخل کابین استفاده کنید
تودوزی اتاقک خودرو شامل کفپوش خودرو ، روکش صندلی ، رودری ها ، روداشبورد ، سقف و ستون ها می باشد.
در هنگام خرید خودرو تمامی تودوزی خودرو بصورت فابریک می باشد و یک لایه موکتی فضای کف خودرو را احاطه کرده است که به کفپوش خودرو معروف می باشد. اما بصورت متحرک نیز لایحه ای از جنس لاستیک وجود دارد که کف پایی لاستیکی نامیده میشود.
در گذشته برای جلو گیری از خیس شدن موکت کف خودرو و به دنبال آن پوسیدگی و گلی شدن و گرفتن گردو غبار ، لایه ای از جنس سفره های رنگی و بعد ها از جنس چرم مصنوعی به وسیله چرخ های خیاطی و با دست ماهر چرخ کار های تودوزی تعبیه می شد و با بازکردن تمامی قطعات اتاقک خودرو که در کف آن نصب بودن ،در فضای تحتانی نصب می شد .
امروزه اما با وجود تولیدی های انبوه کفپوش های سه بعدی و پنج بعدی کار نصب آسان شده و دیگر چندان نیازی به دوخت کفپوش خودرو چرمی نیست.
این محصولات چند دسته می باشند :

 

ایلیا بست – ilyabest.ir

کفپوش خودرو لاستیکی

این نوع کفپوش از جنس لاستیکی است و در چند تکه می باشد و پوشش جزئی زیر پای راننده و سرنشینان را می دهد و اغلب سر می خورد و خطر آفرین است

کفپوش خودرو پرسی یکپارچه

این کفپوش از بعضا به سفارش مشتری از جنس پلیمر و یا چرم مصنوعی می باشد که قالب مخصوص خودرو مورد نظر می باشد و به صورت یک تکه و با باز کردن صندلی ها ،کف خودرو جایگذاری میشود و پوشش صد در صدی می دهد.

 

کفپوش خودرو سه بعدی

این محصول در برند های مختلف عرضه شده است و معمولا در ۳ تکه است و قالب کف خودرو می باشد و یک پوشش نسبی به فضای کف خودرو می دهد.

 

کفپوش خودرو پنج بعدی

این محصول نمونه ای از مدل سه بعدی می باشد با این تفاوت که سطح‌بیشتری از فضای کف خودرو را پوشش می دهد و دارای ضخامت و لایه های بیشتری می باشد و دلیل آن بلند بودن لبه های آن نسبت به مدل ۳ بعدی می باشد.

 

کفپوش خودرو گلدوزی شده

نسل جدید ، فانتزی و گران قیمت تر از مدل پنج بعدی می باشد و معمولا بادوام تر می باشد

 

ایلیا بست – ilyabest.ir

همچنین برای اسپورت کردن صندلی های خودرو می توانید از نصب انواع روکش صندلی خودرو بهره ببرید .

روکش صندلی خودرو نیز در چند نمونه و مدل می باشد:

روکش صندلی خودرو چرم

چرم با کیفیت بالا و ضخامت مورد قبول بیشتر ،روی خودرو های خارجی و وارداتی بصورت فابریک تعبیه شده است و از این رو دوام بسیار بالایی دارند و تاثیر زیادی بر زیبایی تودوزی خودرو دارد.

 

روکش صندلی خودرو پارچه ای

مخمل ، جنس اسپایسی یا برزنت و اطلسی که هرکدام درجه کیفی و ضخامت و قیمت متغییر دارند.

روکش صندلی چرم و پارچه

در تولید این نوع روکش بصورت ترکیبی از چرم و پارچه استفاده شده که معمولا لبه های روکش که بیشتر مورد سایش و آلودگی قرار میگیرند از جنس چرم می باشد و به راحتی قابل پاک شدن است و قسمت پشتی و نشیمنگاه آن به دلیل مطلوب بودن دمای آن و تاثیر پذیری کمتر از هوای گرم تابستان و هوای سرد زمستان از جنس پارچه است.

 

ایلیا بست – ilyabest.ir

نصب بال کوسه ای ، نصب فلاپ آینه ، قلاپ یا قاب دستگیره خودرو ، چراغ اسپورت ، نصب هود ، سپر اسپورت و فلاپ رکاب اسپورت نیز سایر لوازمی می باشند که در اسپورت کردن ظاهر خودرو می توانید از آنها بهره بگیرید و در ادامه در مورد هرکدام از آنها توضیح داده خواهد شد.

 

برای تنظیم ارتفاع اتومبیل می توانید از دو روش سنتی که با بریدن فنر های خودرو و یا حرارت دادن آنها حاصل می شود و روش دیگر و روش استاندارد آن نصب کمک فنر های هیدرولیک و برقی که دارای حالات مختلف و متغییری می باشند بهره گرفت.

 

نصب هود

هود قطعه ای است که روی کاپوت و موتور اتومبیل قرار می گیرد و ورود و خرود هوا برای خنکی و نفس موتور خودرو را آسانتر می کند .
این قطعه با برش قسمتی از کاپوت بر روی آن نصب می شود و همچنین تغییر در ظاهر خودرو ایجاد میکند.
چراغ های اسپورت
این چراغ ها اغلب از تکنولوژی لامپهای نئون و ال ای دی بهره جسته اند و با فرم های مختلف در بازار لوازم لوکس اتومبیل قابل تهیه می باشند.

 

رینگ و لاستیک اسپورت

رینگ اسپورت نیز در طرح های مختلف و با ابعاد متفاوت در برند های معروف در بازار لوکس اتومبیل و فروشگاه های فروش رینگ و لاستیک قابل تهیه می باشد.
سپر ، بال و فلاپ رکاب اسپورت
برای داشتن سپر ، و بال اسپورت میتوانید به کارگاه های ساخت آن با فایبرگلاس مراجعه کنید و طرح آن را ارائه دهید تا مناسب با خودرو شما ،برای شما تولید کنند ، همچنین میتوانید از بازار لوازم اسپورت خودرو آن را تهیه بفرمایید.

 

گرد آورنده : ایلیا بست ilyabest.com

  • hashemi
  • یکشنبه 21 فروردین 1401
  • 1176 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...