در این مقاله قصد داریم تا شما رو با انواع کفپوش خودرو آشنا کنیم

کفپوش چیست ؟!

کار کفپوش ، پوشش کف هر مکانی می باشد ، این محصول در خودرو بسیار پرکاربرد می باشد . کفپوش خودرو یمی از محصولات پر طرفدار ایلیا بست می باشد ، که فروشگاه ما تاکید بر تمرکز روی بهترین کیفیت از این محصول را دارد و از برند های بسیار معروف و با کیفیت برای ارائه به مشتریان استفاده می کند و این امکان را برای شما مشتریان فراهم ساخته تا در صورت عدم رضایت از تمامی محصولاتی که در این فروشگاه بزرگ اینترنتی ارائه می شود ، محصول خریداری شده را عودت دهید و وجه مورد پرداخت خود را دریافت نمایید و طبق قوانین مرجوعی فروشگاه عمل کنید .
پوشش خودرو علی الخصوص کف ماشین یکی از مسائلی است که اهمیت بسیاری دارد ، و بسیار حائز اهمیت است از این رو بر آن شدیم توضیحات کاملی در مورد انواع کفپوش خودرو خدمت شما ارائه دهیم که مرتبط با برند و جنس کفپوش و انواع آن می باشد .

مواد مورد استفاده در انواع کفپوش

 

کفپوش های خودرو در انواع مختلفی هستند که بسته به کیفیت و اعتبار برند شرکت سازنده دارای قیمت های مختلفی می باشد و از این رو مواد بکار رفته جهت تولید این قسم کفپوش ها به چندین دسته تقسیم می شوند .

ارزان ترین مدل کفپوش خودرو ، مدل پلیمری آن است که در انواع مختلف کیفیتی لحاظ شده است و حتی در برند های مختلف و‌حتی برند های معروف که‌ تبلیغاتی تلوزیونی دارند نیز مورد استفاده قرار میگیرد که کیفیت نسبتا پایینی دارد .
در خرید کفپوش های پلیمری حتما باید استحکام و مقاومت خمشی و کششی در نظر گرفته شود و در صورت آزمودن انعطاف کفپوش میتوانید اقدام به خرید آن کنید ، چرا که در غیر این صورت در اولین استفاده ها با شکستگی و خورد شدن کفپوش مواجه می شوید .

چرم مصنوعی

مناسب ترین کفپوش خودرو از لحاظ کیفیت و قیمت ، نمونه های سه بعدی می باشند که چند لایه می باشند و جنس رویه آنها از چرم مصنوعی می باشد .
در لایه های زیرین این کفپوش از موادی ای بی آ استفاده شده که در قالبگیری کفپوش بسیار موثر بوده و حالت نسبتا خشکی دارد .
تحتانی ترین قسمت کفپوش های سه بعدی خودرو از نمد تشکیل شده که مانع سر خوردن کفپوش می شود و به لحاظ جنسی که در آن بکار رفته در بوجود آوردن استحکاک بین کفپوش و کف خودرو بسیار عامل موثری می باشد .
در اکثر کفپوش های سه بعدی خودرو از دور دوزی استفاده شده و این عامل باعث یکپارچگی کفپوش شده و استحکام قابل توجهی به کفپوش می بخشد .
در برخی کفپوش ها از یک پلاک مخصوص در قسمت کفپایی راننده استفاده شده که جنس آن نسبت به برند محصول متفاوت می باشد .
پلاک استیل مانع از ساییدگی مستقیم پاشنه پا با کفپوش می شود و در نتیجه جلوی سوراخ شدن و پارگی کفپوش را می گیرد . جنس این پلاک در برخی کفپوش ها پلاستیکی یا لاستیکی می باشد .

 

AM و نیو سلست دو برند معتبر کفپوش خودرو

کفپوش های پنج بعدی خودرو جنسی بسیار متمایز تر از کفپوش های سه بعدی و پلیمری دارد و به لحاظ کیفیت و لایه های بکار رفته در آن دارای مقاومت بیشتر و ظاهری شکیل تر می باشند .
کفپوش های برند نیوسلست و AM از این نمونه محصولات می باشند‌ و لبه های بلند آنها که پوشش بسیار وسیع تر از کف خودرو را فرا میگیرد ، محصولات این برند ها را نسبت به نمونه های دیگر بسیار متفاوت تر میکند و ایلیا بست مفتخر است که از شروع تولید برند های نیوسلست و AM آنها را ارائه و به مشتریان جهت خرید معرفی می نماید .

زمانی که خودرو تولید شده و صفر کیلومتر آماده تحویل به مشتری است معمولا مجهز به یک کفپوش از جنس لاستیک است که ممکن است خیلی زود سوارخ شود و از بین برود.

موارد استفاده این نوع کفی ها

زیرپایی‌ها از کثیف شدن خودرو جلوگیری می‌کنند و تمیز کردن آن را نیز راحت‌تر می‌کنند. از این رو استفاده از آنها برای خودرو در روزهای بارانی و برفی مانع از گلی شدن کف خودرو می‌شود.

در ادامه ایلیا بست شما رو با انواع مختلف کفپوش آشنا خواهد کرد

 

دلایل مورد توجه قرار گرفتن کفپوش خودرو

یکی از دلایل اهمیت کفپوش‌ها گرفتن گرد و خاک کفش‌ها  که در اتاق خودرو پخش نشود و همچنین در راحتی رانندگی نیز نقش دارند. زیرپایی‌ها تنها جنبه زیبایی ندارند بلکه نقش مهمی در راحتی پاها و جلوگیری از خستگی آنها هنگام رانندگی ایفا می‌کنند. وقتی جنس آنها نرم و مناسب باشد پاها در هنگام رانندگی کمتر خسته می‌شوند.

کفپوش های سه بعدی

این کفپوش‌ها ساخته شده از پلیمرهای خاص پلاستیکی هستند که جز نمونه‌های زیبا و گران قیمت در بازار نیز می باشند.

طراحی و جنس کفپوش های سه بعدی

طراحی این مدل  به نوعی است که فضای مناسبی را برای راحتی کف پاها ایجاد می‌کند همچنین جنس آنها نیز طوری است که می‌توان به دفعات متعدد آن را شست و دوباره استفاده کرد.این نوع کفپوش ها به نوعی پوشش کامل ایجاد می کنند که خاصیت ضد لغزشی دارند.

کفپوش‌های پارچه‌ای

این مدل از کفپوش‌ها از پارچه ساخته شده‌اند و از ساده‌ترین نوع کفپوش‌های موجود به شمار می روند. زیرپایی‌های پارچه دوام بالایی ندارند و ممکن است در مدت کوتاهی غیر قابل استفاده شود.

کفی-لاستیکی-اتومبیل- ایلیا بست

کفپوش پلاستیکی

ساختار این کفپوش به صورتی است که به راحتی نمی‌لغزد و مانعی برای حرکت پدال‌ها نیز ایجاد نمی‌کند همچنین جنس آن به صورتی است که هنگام رانندگی کف پاها احساس سختی ندارند و راحت است. زیرپایی‌های پلاستیکی معمولا به رنگ سیاه ساخته می‌شوند و شستشوی آن نیز بسیار آسان است.

کفپایی حصیری

در این کفپوش‌ها از جنس وینیل استفاده شده است و در مقایسه با نوع پلاستیکی، ماندگاری بالاتری دارد. لایه رویی این کفپوش ضد Uv بوده و در برابر تابش نور خورشید رنگ پریده نمی شود. این مدل از برجستگی‌هایی در پشت خود دارد که مانع از حرکت و لغزش آن می‌شود.

کفپوش-نمدی-خودرو ایلیا بست

کفپایی نمدی

کفپپایی های نمدی مشابه زیرپایی‌های پشت درب خانه است و با همین هدف نیز طراحی شده اند.دارای انعطاف بالا می باشد که همین امر  سبب راحتی نصب آن می‌شود ولی باید توجه داشت که تند تند تمیز وشسته شوند برای همین عمر طولانی ندارند.

 

ویژگی‌های یک کف‌پوش سه بعدی مناسب

 

داشتن شیارهای هدایت سیالات

دارای قابلت شستشو ونظافت سریع وراحت

ظاهر زیبا چشم نواز

مقاوم در برابر لغزش وسر خوردن

استفاده از مواد اولیه با کیفیت

استحکام بالا در برابر شکستگی

تغییر فرم ندادن در فصول سرد وگرم سال

گرد آورنده : ایلیا بست – ilyabest.com

  • hashemi
  • یکشنبه 14 آذر 1400
  • 1001 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...