کسب و کار های پردرآمد حوزه اتومبیل

همانطور که اطلاع دارید حوزه اتومبیل دارای بسیاری از کسب و کارهای پردرآمد می باشد.
در این مقاله میخوایم در مورد هرکدوم از کسب و کار های این حوزه مطالبی در اختیارتون قرار بدیم و میزان درآمد هرکدام را بصورت تقریبی و مختصر برای شما ارائه بدهیم پس با ایلیا بست همراه باشید.

 

نمایشگاه اتومبیل – کسب و کار پردرآمد

برای راه اندازی یک نمایشگاه اتومبیل حدودا به 4 الی 5 میلیارد تومان سرمایه برای خرید و فروش است.

خرید ملک جهت ورود به این کار به نسبت شهر و محل برگزاری نمایشگاه متفاوت است و شاید بصرفه نباشد اما اجاره یک مغازه به نسبت متراژ و محله بین 300 میلیون تا حتی 1 میلیارد تومان نیز می باشد.

حاشیه سود یک نمایشگاه دار در مورد فروش اتومبیل های داخلی البته بسته به انصاف او حدودا بین 10 تا 100 میلیون تومان در حوزه فروش خودروهای داخلی و درآمدی حدود 5 میلیارد تومان در حوزه خودروهای وارداتی می باشد.

 

لوکس و اسپرت اتومبیل – کسب و کار پردرآمد

همانطور که میدانید این شاخه پر درآمد شغلی شامل فروش و نصب انواع روکش صندلی خودرو – کفپوش خودرو – کفپوش سه بعدی خودرو – برچسب دودی – خرید رو داشبورد اتومبیل – دزدگیر – سیستم صوتی – و سایر محصولات لوکس می شود که در مقاله آشنایی با محصولات لوکس اتومبیل به طور کامل محصولات درج شده اند.

فروشگاه لوازم لوکس و اسپرت اتومبیل در این تاریخ نیاز به حدودا 300 الی یک میلیارد تومان سرمایه تنها برای خرید اجناس دارد (البته بنده با 10 میلیون تومان شروع کردم – یادش بخیر انگار زمان شاه بود انقدر همه چی نسبت به الان ارزون بود).

اجاره کردن مغازه هم باز به نسبت حجم محصولات و منطقه ای که بخواهید در آن فروشگاه افتتاح کنید حدود 300 میلیون تا 1 میلیارد تومان می باشد.

درآمد حاصل از فروش لوازم لوکس بسته به اینکه چه مواردی در آن به فروش می رسانید در بهترین حالت مثل فروش برچسب بدنه و برچسب دودی و غیره شاید تا 500 درصد از قیمت محصول هم برسد که بیشتر هزینه خدمات و نصب است.

اما در شرایط معمولی بسته به انصاف مغازه دار حدود 20 الی 30 درصد تا 50 درصد و گاها 100 درصد می باشد.

 

تودوزی اتومبیل – کسب و کار پر درآمد

تودوزی اتومبیل نیز چون از جمله کار های خدماتی حساب می شود و نیاز به فرد متخصص و ماهر دارد جز کسب و کار های پر درآمد حوزه ی ماشین به حساب می آید.

یک تودوز کار بسته به مهارت و مشتریان دائمی خود می تواند درآمد بسیار خوب و بالایی نسبت به فروشنده لوازم لوکس اتومبیل دارد.

شغل تودوزی اتومبیل یک سوم شغل لوکس اتومبیل (بسته به بزرگی کارگاه و میزان تقاضا)سرمایه نیاز دارد اما سودی برابر 1000 درصد هزینه جنس مصرفی

به عنوان هزینه خدمات دارد.یعنی 10 برابر فروشنده لوازم لوکس اتومبیل.

برچسب و استیکر اتومبیل – کسب و کار پردرآمد

نصب و فروش برچسب از جمله شغل هایی هست که به ظرافت و سلیقه ی خاصی نیاز دارد.بسیار کار جذابی است و علاقه مندان زیادی بین پسران و حتی دختران در این روزها دارد چون درآمد قابل توجهی دارد و حتی شما از آموزش نحوه این کار می توانید کسب درآمد کنید که در سطوح حرفه ای هزینه ای برابر 15 میلیون تومان دارد.

نصب برچسب های ضد خش و همچنین برچسب های کربن و مخمل درآمد های شگفت انگیزی دارد که به ماهی 500 میلیون تومان نیز می رسد.

 

برچسب خودرو – ایلیا بست

 

نقاشی اتومبیل کسب و کار پردرآمد

تا اینجای کار متوجه شدید که کارهای خدماتی مخصوصا خدمات تخصصی درآمدی به مراتب بالاتر از کارهای خرید و فروش کالا دارد و نیاز به سرمایه ی اولیه ی زیادی ندارد اما درآمد خوبی دارد. نقاشی اتومبیل نیز از این کارها مستثنا نیست اما به مهارت و تخصص قابل توجهی نیاز دارد.

درآمد این شاخه از حوزه اتومبیل چیزی حدود 50 الی 500 میلیون تومان به نسبت خودروهای مختلف و تقاضای مشتری می باشد.

رینگ و لاستیک اتومبیل – کسب و کار پردرآمد

خرید و فروش رینگ و لاستیک نیز بسته به نوع خدماتی بودن و یا تنها فروش دارای درآمد قابل توجهی است.

رینگ و لاستیک به لحاظ مصرفی بودن از محصولات پر تقاضا و در موارد تزئینی پرطرفدارترین محصولات خودرویی می باشد و به نسبت تقاضای خوبی که در این بازار وجود دارد درآمدی برابر  100 الی 500 میلیون تومان می تواند داشته باشد.

رینگ و لاستیک خودرو – ایلیا بست

لوازم یدکی

امروزه چون در زمینه لوازم یدکی شرکتهای بزرگی در ارائه محصولات داریم لذا قیمت محصولات در این زمینه اختلاف چندانی ندارد و حاشیه سود مشخصی در این زمینه وجود دارد یعنی حدود 30 درصد.(البته به نسبت تقاضا در فروش این اجناس درآمد قابل توجهی خواهد داشت زیرا نسبت به بخش تزئینات اتومبیل مشتریان بیشتری دارد و شامل محصولات ضروری است که نمیتوان به راحتی از کنار آن گذر کرد).

مکانیکی

مکانیکی نیز به دلیل خدماتی بودن جز شغل های پر درآمد حوزه اتومبیل می باشد.

در این شغل شاخه هایی همچون مکانیکی ماشین سنگین و مکانیکی خودروهای وارداتی درآمد قابل توجهی دارند.

درآمد حاصل از این شغل بین 15 الی 150 میلیون تومان می باشد.

 

برق اتومبیل

برق خودرو نیز یکی از حوزه های پردرآمد است مخصوصا که در حال حاضر اکثر اتومبیل مجهز و متصل به کامپیوتر می باشند و عیب یابی و تعمیر را به مراتب نسبت به قبل آسان تر کرده است.

درآمد این شغل در سطوح معمولی حدود 15 میلیون تومان و در سطح های تخصصی دارای درآمدی تا حتی 100 میلیون تومان می باشد.

 

 

 

سایر مشاغل مربوط به حوزه ی خودرو شامل موارد زیر خواهد شد که در بروزرسانی مقاله در آینده به توضیح در مورد آنها خواهم پرداخت.

 

صافکاری اتومبیل

کارواش اتومبیل

شیشه اتومبیل

باتری اتومبیل

بانک بدنه اتومبیل

اتوسرویس اتومبیل (تعویض روغن )

سیستم صوتی اتومبیل

قفل ساز و تعمیر بالابر اتومبیل

 

گردآورنده : ایلیا بست – ilyabest.ir

  • hashemi
  • چهارشنبه 1 دی 1400
  • 1072 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...