راهنمای خرید‌ روکش صندلی خودرو

سلام به دوستان خوب و دوست داشتنی فروشگاه اینترنتی ایلیا بست
در این مقاله میخوام بهتون بگم که چطور می تونید بهترین و با کیفیت ترین روکش صندلی اتومبیل خودتونو انتخاب و خریداری کنید و از اون لذت ببرید

تمام افرادی که به طور مرتب از خودرو استفاده می‌کنند و یا اینکه خودروی شخصی دارند، احتمالاً با مقوله‌ای به نام روکش خودرو آشنا هستند. زیبایی و راحتی صندلی خودرو تا حدود زیادی به روکشی وابسته است که بر روی صندلی‌ها نصب شده است. زیبایی داخل خودرو، بیش از هر چیزی با روکش‌های صندلی به چشم می‌آید و شاید هم این مهمترین عامل در جذابیت داخلی خودرو باشد. همین دلایل اندک به سادگی اهمیت روکش صندلی خودرو را آشکار می‌کند و این نکته را گوشزد می‌کند که در انتخاب روکش خودرو باید نهایت دقت را به خرج داد. حال اگر شما نیز قصد دارید تا یک روکش جدید برای صندلی خودروی خود انتخاب کنید، این نوشته می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهد.

شاید ما تنها کشوری باشیم که از روکش صندلی خودرو استفاده میکنیم چرا که تزیینات و دکور داخل خودرو برامون اهمیت زیادی داره و از این رو صنعت تودوزی و علی الخصوص تولید روکش صندلی خودرو بسیار رونق داره که مشتریان و متقاضیان آن نه تنها در کشور ، بلکه در تمامی کشورهای هم مرز و همسایه با ایران وجود دارن که به دلیل نبود تولیدی این محصول صنعتی و کارگاهی در کشور خودشون به نوعی توریست خرید این محصول با ارزش ایرانی نیز هستند .
روکش صندلی خودرو همانطور که از اسم آن بر می آید وظیفه محافظت از پوشش فابریک سطح صندلی خودرو را دارد و علاوه بر استحکامی که دارد ، طراحی آن به نوعی صورت گرفته که از جمله لوازم لوکس و پر طرفدار تزیینات داخلی خودرو قرار بگیرد .
از آنجا که امروزه بیشتر زمان انسان در رفت آمد میگذرد و در برخی موارد حتی زمان ماندن در خودرو از گذراندن زمان در خانه بیشتر می شود ، لذا راحتی و دکور و مبلمان داخل اتاقک خودرو حائز اهمیت قرار می گیرد ‌.

 

 

رنگبندی روکش صندلی انواع خودرو

استفاده از پارچه با رنگ بندی های خاص جهت تولید روکش صندلی خودرو نیز از مسائلی است که باید به آن توجه بیشتری باشد .
یک تولیدی هوشمند و البته یک مشتری باهوش که خریدار این نوع محصول می باشد ، حتما باید به تریم داخلی خودرو خود توجه داشته باشد تا یک خرید خوب را با انتخاب درست رنگ و پارچه مورد نظر انجام دهد
تریم داخلی خودرو ها با یکدیگرومتمایز می باشد چرا که باید در انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو دقت بیشتری داشت ، به طور مثال در بیشتر خودرو های گران قیمت از جنس چرم برای روکش صندلی و رو دری ها و داشبورد خودرو استفاده شده است که بیشتر از رنگ های تیره یا مکمل استفاده شده و برای تهیه لوازم لوکس این خودرو باید از رنگ های قالب و دارای همخوانی با تریم داخلی خودرو استفاده کرد .
چنانچه در نظر دارید محصولی در رنگ متضاد با رنگ تریم داخلی خودرو تهیه کنید ، سعی شما بر این باشد که تمی را انتخاب کنید که چرکتاب نباشد و لکه و یا کثیفی به راحتی روی آن رویت نشود .
در فروشگاه اینترنتی و بزرگ ایلیا بست شما این امکان را دارید تا همراه با خرید هر محصول جزیی ، سایر اجناس مورد نیاز خودرو خود را از فروشگاه ما تهیه فرمایید و با وجود تنوع بسیار ائم از تنوع در رنگ و قیمت ، براحتی میتوانید کالای مورد انتخاب خود را در رنگ و برند بصورت یک ست یکجا از کفپوش سه بعدی خودرو ، روکش صندلی خودرو ، روکش داشبورد ، انواع چراغ ال ای دی و بسیاری دیگر از محصولات لوکس و تزئیناتی خودرو را فراهم کنید .


جنس روکش های صندلی مورد استفاده در خودرو خود را نیز با دقت انتخاب کنید
به شدت از روکش های پارچه ای یا چرمی در جه دو و سه بپرهیزید چرا که نه تنها موجب حفاظت از روکش فابریک صندلی خودرو شما نمی شود بلکه ممکن است به آن آسیب وارد نماید .
روکش های چرمی درجه دو و سه به سرعت مورد پوسیدگی قرار میگیرند و مواد شیمیایی حاصل از فساد آن ممکن است به لایه های زیرین که شامل ابر و روکش فابریک صندلی خودرو می باشد سرایت کند و آن را از بین ببرد .
همچنین روکش های با کیفیت بسیار پایین در بازار با نام معروف به بلژیکی کاملا یکبار مصرف بوده و حتی ممکن است در همان لحظات اولیه نصب دچار شکاف یا پارگی شود که تنها موجب ایجاد ظاهری بسیار نامرتب در مبلمان خودرو شما می شود .

چرا روکش صندلی خودرو؟

روکش صندلی یکی از تزئینات داخلی ماشین می‌باشد که با توجه به ویژگی‌های ماشین می‌تواند سبب راحتی سرنشینان خودرو و زیبایی و سلامتی بیشتر خود خودرو شود و یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف‌کنندگان ایرانی است که اصولاً برای حفاظت از روکش‌های فابریک صندلی اتومبیل یا تغییر رنگ و طرح تودوزی، استفاده می‌شوند.

انواع روکش‌های صندلی خودرو

واقعیت این است که تنوع روکش‌های صندلی خودرو، بی شمار است و نمی‌توان از این طریق دسته بندی برای آن‌ها ترتیب داد، به همین دلیل آنها را بر اساس جنسی که از آن‌ ساخته شده اند، تقسیم بندی می کنند که عبارتند از: پارچه ای، چرمی و ترکیب چرم و پارچه. در ادامه با ویژگی‌های هریک از این نوع روکش‌ها آشنا خواهید شد.

روکش‌های پارچه‌ای

جنس پارچه‌ای همانطور که از نام آن‌ها پیداست، تماماً از پارچه تولید شده اند و این پارچه می‌تواند از جنس‌های مختلفی همچون کتان و یا مخمل باشد.

دارای قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای هستند.

همچنین در این نوع دیگر خبری از عرق کردن بدن مانند نمونه های چرمی نمی‌باشد. این نوع روکش در مقابل ساییدگی و خراش‌های جزئی مقاومت خوبی دارد و به سادگی از بین نمی‌رود و در فصل تابستان ساده‌تر خنک و در فصل زمستان راحت‌تر گرم می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معایب جنس پارچه ای: یکی از مشکلاتی که در این نمونه محصول رخ می‌دهد پریدگی رنگ بر اثر تابش نور خورشید است.

روکش صندلی تمام چرمروکش‌های چرمی

در این نوع ، چرم ماده اولیه تولید محصول است، اما چرم مورد استفاده می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

ــ چرم طبیعی: این نوع چرم اگر چه قیمت بسیار بالایی دارد و کیفیت آن نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما برخلاف تصور طول عمر زیادی ندارند.

ــ چرم‌های صنعتی: این نوع چرم از لحاظ قیمت، به نسبت چرم طبیعی بسیار به صرفه‌تر است و حتی می‌توان گفت که ماندگاری و طول عمر بیشتری نیز دارد.

ــ چرم‌های حاصل از مشتقات نایلون: این نوع چرم که از جنس نایلون می‌باشند بدترین نوع روکش صندلی به شمار می‌روند و دوام و طول عمر بسیار پایینی دارند.

 

بر خلاف روکش پارچه‌ای، روکش‌های چرم بسیار راحت تمیز می‌شوند و مناسب خانواده‌هایی است که دارای فرزندان خردسال هستند. این روکش‌ها به وسیله یک سری اسپری‌ها و شوینده‌های مخصوص به راحتی تمیز می‌شوند.

معایب روکش‌های چرمی:

از معایب روکش صندلی چرم می‌توان به گرم شدن آن در فصل تابستان یا زیر نور مستقیم آفتاب اشاره کرد.

این مورد باعث داغ شدن روکش و صندلی خواهد شد که در نتیجه بدن شما هنگام رانندگی عرق خواهد کرد.

برای جلوگیری از عرق کردن بدن خود می‌توانید از حصیر صندلی استفاده کنید.

همچنین یکی از معایب دیگر این نوع روکش سرد بودن صندلی‌ها و روکش آن در فصل زمستان است که باعث می‌شود محیط داخلی خودرو کمی دیرتر گرم شود.

روکش صندلی چرم و پارچه درجه یکروکش های ترکیبی چرم و پارچه :

به دنبال معایبی که هر یک از جنس های چرم و پارچه ای در کنار محاسن آنها دارند تولید کننده گان این محصول برآن شدند تا با ترکیب این دو مدل معایب آنها رو به حسن تبدیل کرده و ظاهری شکیل برای مبلمان ماشین ایجاد کنند.

نکاتی که در جنس روکش صندلی پارچه ای باید لحاظ گردد :

آن دسته از روکش هایی که وزن بالاتری دارند نسبت به روکش های سبک، طول عمر بیشتری داشته و عملکرد بهتری دارند و نیز کمتر دچار پارگی و ساییدگی می شوند. پس بهتر است در هنگام خرید به جنس پارچه حتما دقت نمایید. از مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو قبلا مفصل توضیح داده شده است حال از جمله معایبی که شاید بتوان در این مورد بیان کرد این است که در صورت کثیف شدن و لکه دار شدن، پاکسازی و شستشوی لکه از صندلی مقداری مشکل خواهد بود و اگر نسبت به این مسئله حساس هستید توصیه می کنیم رنگی را انتخاب کنید که کمتر نمایانگر لکه ها باشد.

همچنین مدلهای چرم آن نیز دارای درجه بندی های متفاوت و با ضخامت ها و مواد دارای درجه کیفی متفاوت می باشند توصیه می شود به هیچ عنوان طرف اجناس درجه سه نروید چون به راحتی بر اثر استفاده و سایش زیاد از بین می رود و پاره و فرسوده می شوند و مواردی که در نمونه پارچه ای ذکر شد مصداق نمونه چرم هم می باشد.

و در آخر همونطور که می دونید روکش صندلی و کفپوش سه بعدی اتومبیل به نوعی مکمل هم هستند و در کنار هم جلوه خیلی لوکس و زیبایی به ماشین شما میدند پس پیشنهاد میکنم حتما یه سر به مقاله راهنمای خرید کفپوش های سه بعدی و پنج بعدی خودرو هم بزنید و کلی به اطلاعات خودتون در اون مورد نیز اضافه کنید

در آینده ی نزدیک آموزش ها و راهنمایی های بیشتری به صورت تصاویر و ویدیو ها در اختیارتون میزارم .

حتما باز هم به این مقاله سر بزنید و از مطالب جدید و مفید بهره بگیرید و اون رو با دوستان خود به اشتراک بزارید ،همینطور می تونید با معرفی سایت ما و پیشنهاد بازدید فروشگاه ما به دوستان خودتون اونها رو از این مطالب بهره مند کنید و به نوعی از ما حمایت کنید.

ممنون از شما دوستان و همراهان گرامی فروشگاه ایلیا بست.

منبع : www.ilyabest.com

  • hashemi
  • پنجشنبه 11 آذر 1400
  • 979 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...