احتمالا اسم خودرو برقی به گوشتون خورده یا حتی برخی از مدل های خودرو برقی رو دیده اید.

جالبه بدونید همین الانی که کشور ما درگیر آلودگی شدشد هوا هست و روز به روز مصرف آلاینده های مضر در ایران داره بیشتر میشه خیلی از کشور ها از جمله کشورهای پیشرفته در حال برنامه ریزی برای کنار گداشتن وسایل نقلیه مصرف کننده ی سوخت فصیلی هستند.

حالا  بیشتر متوجه میشین که خودرو های برقی چقدر اهمیت دارن پس با ایلیا بست همراه شو تا بیشتر واستون توضیح بدم.

این روزها تنها راه حل ترافیک و آلودگی یک شهر شلوغ استفاده از خودروهای برقی کوچکی است که مخصوص استفاده در شهر است و خارج از شهر کاربرد ندارد.

البته استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم هست که اون یک راه حل مدیریتیه که با توجه به مدیریت فوق العاده خوب مسئولین  اداره های گل و بل بل کشور ما از این راه حل باید چشم پوشی کرد.پس به راه حل فردی پناه می بریم.

طبیعتا لوازم تزئینی اتومبیل برقی باید نسبت به ابعاد آن طراحی شود از جمله روکش صندلی این خودرو به نسبت سایز صندلی آن و کفپوش سه بعدی خودروی برقی و سایر لوازم داخلی و خارجی اتومبیل.

در آینده نه چندان دور خودرو های بنزینی و دیزلی به علت قیمت بالای سوخت و مسائل زیست محیطی کاملاً از رده خارج شده و دیگر تولید و استفاده از آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

 

آینده و خودرو برقی

در آینده ی نزدیک به علت قیمت بالای سوخت فسیلی و عوامل مربوط به محیط زیست خودرو های بنزینی و دیزلی جای خود را به خودرو های برقی می دهند و قطعا  جلوی تولید آنها گرفته می شود.

هستند کشورهایی که صحت این موضوع را تایید می کنند. به عنوان مثال کشور انگلیس چشم اندازی بنا کرده که در این چشم انداز در حدود 13 سال دیگر یعنی تا سال 2035  جلوی تولید و فروش خودروهایی با مصرف سوخت فصیلی را در این کشور خواهد گرفت.

تعداد کثیر دیگری از کشورها نیز که سابقه درخشانی در صنعت خودرو دارند و از خودروساز های مطرح دنیا هستند هم اکنون در حال طی کردن مسیر تولید خودرو برقی هستند و برنامه های خود را در راستای کاهش تولید خودرو با مصرف سوخت فصیلی پیش می برند.

 

ایران و خودرو برقی

به دنبال افزایش استفاده از خودروی سواری و یا ماشین شخصی شاهد افزایش روز افزون آلاینده های هوا و آلودگی و ترافیک نیز هستیم و در همین حال است که محیط زیست و شرایط جوی کشور ها به م.جب استفاده از خودروها با سوخت فصیلی در معرض خطر است.

همچنین منابع انرژی که منابعی حیاتی هستند در معرض تمام شدن می باشند همین امر نیز تاثیر زیادی در ثوق دادن شرکت ها به طرف تولید خودروی برقی و هیبریدی  شده است .

از این رو هدف فعالان در صنعت خودرو این است تا کلیه خودروهای خود را با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی کنند و اتومبیل هایی با راندمان بالا، مصرف سوخت پایین  و دارای کاهش انتشار آلاینده ها به بازار عرضه کنند.

البته در ایران حرکت موثر و قابل قبولی از دولت مردان در این راستا دیده نشده است اما بی شک صنعت خوروسازی کشور نیاز به یک تحول اساسی و توسعه در جهت بکارگیری تکنولوژی های نوین در این صنعت به موجب شکوفایی این مهم است تا در جایگاه خاص خود با قدرت خودرو در شان هموطنان عزیز ارائه دهد.

البته در حال حاضر تعدادی از جوانان نابغه و با استعداد و همچنین تعدادی شرکت دانش بنیان دست به خلق خودرو برقی مدرن زده اند که مسیر دستیابی به این صنعت جدید را کوتاه تر کنند.

خودروی برقی یوز و همچنین خودروی برقی یاس از جمله دستاوردهای جوانان خوب کشورمون هست که میشه بهشون اشاره کرد.

 

خودروی برقی یاس

یوز خودروی برقی ایرانی

این خودرو که با تلاش جوانان اندیشمند ایرانی تولید شده در دسته خودروهای یک نفره و چهار چرخ قرار می گیرد.

موتور خودروی برقی ایرانی یوز دارای توان ۲۰ اسب بخار است و با هر بار شارژ باتری می توان تا سه ساعت و نیم از آن استفاده کرد؛ در مورد سرعت این خودرو باید گفت که این خودرو دارای سرعت حداکثری 80 کیلومتر بر ساعت است.

وزن این خودرو برقی ایرانی 480000 گرم می باشد و دارای تحمل وزن 250000 گرم بار است.

یوز به راحتی آزمایش حرکت در پرشیب ترین کوچه های پایتخت را به خوبی و بدون آنکه برایش مشکلی پیش بیاید پشت سر گداشته است.

جالب است بدانید طول این خودرو برابر با عرض خودرو های معمول و مورد استفاده می باشد که یعنی دارای طول 2.32 است  و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده که دیگر با مشکل جای پارک روبه رو نباشد و در کمترین فضای ممکن بتوان آن را پارک کرد.

درب های این خودرو نیز به سمت بالا باز می شود که موجب راحنی پارک کردن در حداقل ترین فضای جا پارک می شود.

حالا باهم در ویدیو زیر ، نمونه ای از خودروی برقی یوز رو مشاهده خواهیم کرد.

گردآورنده : “ایلیا بست” – ilyabest.ir

  • hashemi
  • سه شنبه 23 آذر 1400
  • 1195 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...